کتاب «شناخت پوشاک ایرانی، زنان، زیبایی و کارکرد» منتشر شد
کتاب «شناخت پوشاک ایرانی، زنان، زیبایی و کارکرد» به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه (رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) در نامهای به دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس ضمن خبر انتشار کتاب «شناخت پوشاک ایرانی، زنان، زیبایی و کارکرد» از آمادگی این نهاد برای انتشار آثار فاخر در حوزه مد و لباس برای ارتقای فرهنگی این حوزه خبر داد.
بر اساس اعلام یگانه تاکنون مجلدهای گزارشهای متعددی از سال ۹۳ با رویکرد پژوهش توسعهای و کاربردی در زمینه مد و لباس توسط این پژوهشگاه منتشر شده که کتاب ذکر شده از مهمترین نمونه تلاشها در این بخش شمرده میشود.
همچنین در این نامه خبر از انتشار قریب الوقوع کتاب «بازشناسی مولفههای فرهنگی هنری موثر در صنعت مد و لباس» آمده است رویکردی تخصصی به به صنعت لباس در جهان داشته که مبتنی بر ضرورت بازشناسی صحیح و اصولی مفهوم مد و لباس تا بتواند هوشمندانه بازار ایران را از حل شدن در بازار مصرفی دنیا بازدارد.
یگانه در بخش دیگری از این نامه به انتشار دومجلد «کتاب ملی مد و لباس ایران» اشاره داشته که با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس منتشر شده که انتشار ان را اقدامی تاثیرگذار از طریق توسعه صنعت مد و لباس به مثابه یکی از صنایع فرهنگی خلاق دانسته است.
در ادامه این نامه از سوی پژوهشگاه اعلام آمادگی شده است تا همکاری مستمر خود را با کارگروه برای احیا، توسعه و ترویج صنعت مد و لباس منطبق بر ارزشهای فرهنگی و دینی ایران اسلامی ادامه دهد.