شماره 164 «فیلم نگار» منتشر شد
شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلم نگار» با بررسی فیلمهای روی پرده منتشر شد.
به گزارش ایلنا، شماره ۱۶۴ ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلم نگار» در ۴ بخش سینمای ایران، پروندهای برای عباس کیارستمی، پرورنده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) و فیلمنامه کامل منتشر شده است.
در بخش سینمای ایران گفتگو با دبیر جشنواره فیلم مسقط (دکتر الزدجالی)، درونمایه «رابطه» در فیلمنامه «دختر»، چالشهای فیلمنامه «دختر»، گفتگو با مهران کاشانی فیلمنامهنویس «دختر»، ساختار فیلمنامه «بارکد»، بررسی انسجام درونی جهان داستان در فیلمنامه «بارکد»، شخصیتهای داستانی در «سه و نیم»، «دونده زمین» از منظر نشانهشناسی به واسطه فرایند معناسازی، پوشش طنز در فیلمنامه «زاپاس» به چاپ رسیده است.
همچنین در بخش پروندهای برای عباس کیارستمی، نوشتارهایی از: فرهاد توحیدی، جابر قاسمعلی، فرید مصطفوی، رضا مقصودی، مینو فرشچی، مهران کاشانی، حسین مهکام، سعید رحمانی، خسرو دهقان، عزیزالله حاجی مشهدی، شاهپور شهبازی، ژان میشل فرودون، گادفری چشایر، جف اندرو، جانتان رزنبام و رامین بحرانی منتشر شده است.
سه گونه منحنی شخصیت، طراحی منحنی تغییر شخصیت، طراحی دو منحنی تغییر برای یک شخصیت، تفاوت دگرگونی قهرمان در داستان و موقعیت، پرهیز از خطاهای رایج در طراحی منحنی تغییر، پنج منحنی شخصیت ناموفق، عناصر داستان و منحنی تغییر شخصیت، منحنی تغییر شخصیت در مجموعههای تلویزیونی، گونههای شخصیتی و منحنی تحول و ... در بخش پرونده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) چاپ شده است.
فیلمنامه کامل «هفت» با ترجمه علی افتخاری، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره پایانبندی متفاوت فیلمنامه و فیلم «هفت»، پایان باز با رویکردی به جهان ایدههای افلاطونی در فیلمنامه «هفت» و گفتگوی جمعی درباره فیلمنامه «هفت» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.
ماهنامه «فیلم نگار» در ۱۳۶ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.