حاشیههای مرتبط به واگذاری برخی غرفهها به شرکتهای تبلیغاتی
برنامهریزی برای گرفتن تبلیغات و احیانا نمونههای مشابه سامسونگ به یک کمیته 6،7 نفره متشکل از نمایندگان تشکلها، معاونت فرهنگی و موسسه نمایشگاهها واگذار شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از مطرح شدن مسئله انتقال نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب و با آغاز ثبت نام و جانمایی از ناشران به دلیل مسئله کمبود فضا؛ آییننامه حضور در نمایشگاه که بر چاپ کتاب مشخصی کتاب در سال تاکید میکرد با الزام و دقت بیشتری مدنظر قرار گرفت. بر همین اساس با توجه به کمبود فضا تعداد زیادی از ناشران (نزدیک 200 ناشر) از حضور در نمایشگاه جاماندند. این در حالی بود که حضور و فعالیت یک غرفه نسبتا بزرگ که به تلفن همراه سامسونگ تعلق گرفته بود؛ سوالات بسیاری را برانگیخت.
محمدرضا توکل صدیق (مدیر کمیته ناشران داخلی) در توضیح چگونگی روند واگذاری این غرفه که جنبه تبلیغی دارد به سامسونگ آنهم در سالن ناشران عمومی به ایلنا گفت: براساس تصمیمی که اتخاذ شده بود برنامهریزی برای گرفتن تبلیغات و احیانا نمونههای مشابه سامسونگ به یک کمیته 6،7 نفره متشکل از نمایندگان تشکلها، معاونت فرهنگی و موسسه نمایشگاهها واگذار شد. این کمیته نیز نهایتا آییننامه مشخصی برای غرفههای تبلیغی مشخص کرد اما بنده به عنوان یکی از اعضای این کمیته در هیچ نشستی برای بررسی تخصیص غرفه به سامسونگ و برخی موارد تبلیغاتی دیگر حضور نداشتم و در جریان موضوع نیستم. تصمیمگیری در این مورد برعهده کمیته تبلیغات است که دبیر آن آقای متولیست و احتمالا ایشان از این موضوع اطلاع بیشتری دارند.
محمدرضا متولی (مدیر کمیته روابط عمومی تبلیغات) نیز در گفتوگویی در این باره اظهار بیاطلاعی کرده و نسبت به عدم هماهنگی و اجرا نشدن آیین نامه کمیته تبلیغات، انتقاداتی مطرح کرد.
لازم به ذکر است که در روز سوم نمایشگاه؛ برخی از غرفهها که هنوز اقدامات لازم برای شروع فعالیت را حتی آغاز نکرده بودند؛ به 22 ناشر جامانده از حضور در نمایشگاه واگذار شد.