خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران خبر داد؛

برنامه‌های هفته گرافیک اعلام شد/ به‌دنبال وصول طلب‌ها از ارشاد و زیباسازی هستیم

رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با بیان اینکه در هفته گرافیک؛ نمایشگاهی با موضوع گرافیک و تئاتر برگزار می‌کنیم،‌ گفت: مهمترین مشکلات ما نقدینگی و بی‌اطلاعی روابط‌عمومی‌ها از وجود انجمن است.

ابراهیم حقیقی (رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص برنامه‌های این انجمن در هفته گرافیک اظهار کرد: از آنجا که هفته گرافیک با هفته اردیبهشت تئاتر ایران متقارن شده؛ نمایشگاهی با موضوع گرافیک و تئاتر در خانه هنرمندان نمایشگاه برگزار می‌شود. همچنین در روز پنجشنبه دوم اردیبشت؛ آقای یونس شکرخواه در رابطه با موضوع گرافیک در حوزه ارتباطات مدرن در سالن ارسباران سخنرانی می‌کنند و بزرگداشت شادروان فوزی تهرانی، طراح و گرافیست در روز جمعه سوم اردیبهشت برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این انجمن نزدیک به 1600 نفر از سراسر کشور عضو دارد، ادامه داد: نیمی از این افراد حق‌عضویت خود را پرداخت می‌کنند. پیگیر بیمه اعضا از طریق وزارت ارشاد نیز هستیم. بیمه تکمیلی اعضا هم آماده شده و اعضا می‌توانند برای گرفتن کارت آن به انجمن مراجعه کنند.

رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با بیان اینکه برنامه‌های آتی انجمن هنوز مشخص نشده، تصریح کرد: قصد داریم نشست‌های مشترکی با معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار کنیم و وضعیت برنامه‌های مشترک ازجمله بی‌ینال‌ها را در آن مشخص کنیم.

حقیقی ‌افزود: بزرگترین مشکل ما نقدینگی است و مهمترین مسئله‌ طلب‌هایمان از وزارت ارشاد و سازمان زیباسازی شهرداری است که امیدواریم به زودی وصول شود.

او با اشاره به اینکه افرادی از رشته‌های دیگر وارد حرفه گرافیک می‌شوند و مشکلاتی را برای صنف ما ایجاد می‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: افرادی هستند که در زیرپله‌ها و لیتوگرافی‌ها و چاپ‌خانه‌های کوچک مشغول کار هستند و در حقیقت در حوزه صنفی با قیمت‌های پایین، نرخ‌شکنی می‌کنند. به هر حال کسانی که عضو انجمن هستند براساس یک نظام‌نامه اخلاقی ناگزیرهستند؛ تعرفه‌ای که هر سال گفته می‌شود را رعایت کنند.

رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با تاکید براینکه کیفیت کار از طریق قیمت‌شکنی پایین می‌آید، تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا مشتری سراغ کسانی که از دانش این کار برخوردار نیستند، نرود. این معضلی است که سال‌هاست ما با آن مواجهیم.

حقیقی با بیان اینکه بهترین راه‌حل این است که با مدیران و مسئولان روابط‌عمومی‌های موسسات و شرکت‌ها در ارتباط باشیم، گفت: متاسفانه این ارتباط بسیار کمرنگ است. انجمن به تنهایی نمی‌تواند همه این مشکلات را حل کند و با آموزش از طریق رسانه‌ها، مطبوعات و دانشگاه‌ها این مسائل برطرف می‌شود.

او در پایان با اشاره به اینکه 18 سال از تاسیس انجمن طراحان گرافیک می‌گذرد،‌ ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها اطلاعی از حضور انجمن ندارند و این اتفاق کم‌کم درحال شکل‌گیری است. بسیار دیده‌شده که حتی مسابقات گوناگون بدون ضابطه مشخص برگزار می‌شود و این امر نشان‌دهنده بی‌اطلاعی روابط‌عمومی‌ها از انجمن طراحان گرافیک است.

کد خبر : ۳۶۲۶۹۶