خبرگزاری کار ایران

رحمت امینی به ایلنا خبر داد:

تغییر مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری/ بودجه تئاتر در سال 95 مشخص نیست

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از پایان مأموریت چهار ساله خود در این سمت خبر داد و گفت: تحولات جدیدی در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مدیریت آن اتفاق می‌افتد.

امینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌ها و بودجه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال 95 گفت: هنوز جلسه برنامه و بودجه برای برنامه‌های تازه این مرکز تشکیل نشده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه منتظر نظر و اعلام دفتر طرح و برنامه حوزه هنری هستیم، یادآور شد: علاوه بر این، به دلیل اتمام دوره مدیریت من در این مرکز، نمی‌توانم به‌طور دقیق درباره برنامه‌های سال جدید نظری بدهم.

امینی با اشاره به مدیریت چهار ساله خود در حوزه هنری، فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی را در دو بخش عنوان کرد و گفت: یک بخش اجرا بود که شامل نمایش، خبررسانی، سایت و کتاب می‌شد و بخش دیگر پرداختن به مضامین و موضوعاتی بود که جزو اهداف کلی حوزه هنری است.

این پژوهشگر تئاتر با بیان اینکه در این چهار سال جشنواره‌های برگزار شده را تولیدمحور کردیم، افزود: در راستای قوی‌تر شدن این تولیدات، کارگاه‌های آموزشی برگزار و تلاش کردیم در کنار تولید، گروه‌های نمایشی تغذیه علمی هم بشوند.

امینی یادآور شد: حوزه هنری علیرغم کمبود و فشارهای بودجه به خصوص در سه سال اخیر، تلاش کرده است تا در بخش نمایش، جشنواره‌هایی آبرومند و تاثیرگذار برگزار کرده و به رشد گروه‌های نمایشی به ویژه در استان‌ها کمک کند.

سالن‌های تئاتر خصوصی علاوه بر توسعه نیازمند رشد کیفی هم هستند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین با اشاره به افزایش سالن‌های تئاتر خصوصی به ویژه در تهران، گفت: معتقدم هر اتفاق مهمی که روی می‌دهد علاوه بر توسعه نیازمند رشد هم است؛ در زمینه سالن‌های خصوصی نمایش توسعه در مسیر شکل گرفتن است اما توسعه بدون رشد فایده زیادی ندارد.

امینی؛ توسعه را در این زمینه معادل افزایش تعداد و وسعت بخشیدن به سالن‌های خصوصی دانست و گفت: بعضی از این سالن‌ها رشد هم داشته‌اند و از نظر کیفی ویژگی‌های قابل قبولی دارند؛ چنین رشدی باید در سالن‌های خصوصی نمایش اتفاق بیفتد و دیگر شاهد سالن‌های نمایش آپارتمانی نباشیم.

او با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این منظور بخش خصوصی و دولتی باید هر دو همت کنند، گفت: بخش خصوصی با تزریق سرمایه بیشتر و بخش دولتی با رفع موانع و پرداخت وام‌های کم بهره یا بلاعوض باید به توسعه و رشد سالن‌های تئاتر خصوصی کمک کنند.

«بخت خفته» رحمت امینی برای کودک و نوجوانان

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به شروع کار نمایشی جدید خود گفت: یک کار مخصوص کودکان و نوجوانان را با نام موقتی «بخت خفته» آماده کار دارم.

رحمت امینی ادامه داد: بخت خفته را «محمدرضا بیگناه» با بهره‌گیری  از داستان‌های فولکلور ایرانی نوشته است.

این کارگردان تئاتر زمان شروع تمرین‌های این نمایش را نیمه اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: بخت خفته با گروهی از دانشجویان و دانش‌آموختگان تئاتر، شهریور ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

او با اشاره به موضوع این فولکلور نوجوانان، گفت: بخت خفته برگرفته از داستانی قدیمی است که در آن بخت با شخصیت اصلی قصه یار نیست و او با نشانی‌های که می‌گیرد به دنبال بخت گمشده خود می‌گردد.

کد خبر : ۳۶۰۸۳۸