پیام "پشت بام تهران" از زبان سام درخشانی
سام درخشانی(بازیگر سینما و تلویزیون) که اولین همکاری خود را با بهرنگ توفیقی تجربه میکند، از بازی در سریال پشت بام تهران میگوید و خانوادهمداری را مهمترین پیام سریال «پشت بام تهران» عنوان میکند.
به گزارش ایلنا، سام درخشانی درباره سریال "پشت بام تهران" گفت: قطعا پیشبینی میشد که سریال "پشت بام تهران" با اقبال مخاطب مواجه شود و دلیل انتخاب من برای بازی در این سریال علاوه بر وجود نویسنده کار بلد و توانایی مثل سعید نعمت الله، کارگردانی بهرنگ توفیقی در این پروژه بود، من به توانمندیهای او در سریال سازی واقف بودم و از آنجایی که پشت بام تهران هم کست خوب و هم عوامل پشت دوربین کاربلدی داشت، پیش بینی می کردم ماحصل سریال، خوب از کار در بیاید، بنابراین در این سریال بازی کردم.
ایفاگر کاراکتر »آهی امیرعلی» در سریال پشت بام تهران افزود: آنچه که برای من در بازی در یک سریال در درجه اول اهمیت قرار دارد این است که متن فیلمنامه خوب باشد و قصه سریال هم جذاب باشد و به خاطر قلم توانمند سعید نعمت الله، این اتفاق افتاد و از همان ابتدا که من سناریو را مطالعه کردم، فهمیدم که سریال جذابی خواهد شد. بازیگر سریال »نابرده رنج» درباره کاراکتر آهی هم گفت: من اصولا زیاد به شخصیت مثبت و منفی در سریال اعتقاد ندارم، شخصیت آهی بدون اینکه بطور واضح مشخص شود که سفید است یا سیاه، در موقعیتهای مختلف، ری اکشن های متفاوتی از خود بروز می دهد. آهی تا زمانی که در شرایط خوب و متعادل قرار دارد طبیعتا رفتار شایستهای هم از خود بروز میدهد اما وقتی در تنگنا قرار میگیرد، واکنش های منفی از خود نشان میدهد. بنابراین کاراکتر آهی بطور قطع آدم خوبه یا آدم بده داستان شناخته نمیشود. به نظر من شخصیت آهی ترکیبی از حرکات مثبت و منفی است که در شرایط متفاوت تغییر می کند.
او ادامه داد: آهی یک کاراکتری هست مثل غیاث، او هم تا زمانی که در مسیر درست قرار دارد کار صحیح را انجام می دهد و زمانی هم که در مسیر بد قرار می گیرد مثل لحظه سرقت، شخصیت منفی از خودش نشان می داد ولی غالب رفتارهایی که از آهی در سریال پشت بام تهران می بینیم، مثبت است.
بازیگر فیلم سینمایی «مسیر روشن» درباره پیام اصلی سریال پشت بام تهران تصریح کرد: به نظرم مهمترین پیامی که این سریال تا الان به مخاطب نشان داده، عشق به خانواده و وفاداری به کانون گرم خانواده است. در این سریال کاراکترها از جمله غیاث، هاله و آهی تمام تلاششان را می کنند تا زیر سایه پدر و مادرها باشند و جمع خانواده را حفظ کنند.
سام درخشانی درباره همکاری با بهرنگ توفیقی هم گفت: ما با هم دوستی قدیمی داریم ولی پشت بام تهران همکاری اول من با بهرنگ و سعید نعمت الله هست که از بابت کار کردن با هر دو این عزیزان، بسیا بسیار خوشحالم چون آقای توفیقی کارگردان بسیار توانمند، فهیم و آرامی است. باور کنید در این چهار پنج ماه، به اصطلاح صدا از دیوار شنیدیم ولی از بهرنگ نشنیدیم، او بسیار آدم متینی است و باید این را هم اضافه کنم که در کنار بهرنگ، نابغه ای به اسم سعید نعمت الله کار می کند. گاهی اوقات که متن را دور خوانی می کنیم، با خودم می گویم این دیالوگ ها از کجا به فکر سعید می رسد. سعید به نظرم یک توانایی خدادادی در فیلمنامه نویسی دارد و وقتی من نوشته او را مقابل دوربین بازی می کنم، از گفتن دیالوگ های او لذت می برم. بازیگر سریال »پژمان» با اشاره به این که هنوز فیلمبرداری سریال پشت بام تهران ادامه دارد افزود: در حال حاضر گروه در لوکیشن خانه «آقا ولی» با تلاش و جدیت در حال ضبط سکانس های پایانی هستند. سام درخشانی با اشاره به طولانی شدن تصویربرداری پشت بام تهران اظهار داشت: علیرغم میل باطنیام برای بازی همزمان در دو پروژه، ولی این روزها تمام وقت مقابل دوربین دو کارگردان هستم، شبها از ساعت 18 تا شش صبح سر پروژه پشت بام تهران و ساعت شش صبح دوباره آفیش هستم و با سرویس به لوکیشن فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم خانی میروم تا ساعت چهار عصر، اما از آنجایی که من هر دو پروژه را دوست دارم، این سختی را به جان می خرم و با انرژی بالا، تمام وقت مشغول بازی هستم.
بازیگر سریال «ماتادور» با بیان اینکه من و اطرافیانم برای اینکه بگویم این سریال خوب است یا نه، منبع خوبی نیستیم، یادآور شد: من به خاطر بازی در این مجموعه یک تعصبی نسبت به آن دارم و اطرافیانم هم که بواسطه رفاقت با من همیشه از کارهایم تعریف میکنند، بنابراین باید منتظر ماند تا دید که آیا ادامه سریال می تواند مخاطب را به خود جذب کند یا خیر اما وقتی در خیابان تردد میکنم از صحبتها و واکنش مردم متوجه میشوم که سریال پشت بام تهران به لطف خدا دیده شده است.
مجموعه تلویزیونی پشت بام تهران که تاکنون 10 قسمت از آن روی آنتن رفته است، به تهیهکنندگی زینب تقوایی و کارگردانی بهرنگ توفیقی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در 33 قسمت 45 دقیقه ای تولید شده است.