خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم بچگیتو فراموش نکن درگفتگو با ایلنا:

هر فیلمی در زمان اکران باید روی پای خود بایستد

فیلم سینمایی بچگیتو رو فراموش نکن به کارگردانی جلال فاطمی به تازگی اکران شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

جلال فاطمی در گفتگو  با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به شرایط اکران فیلم گفت: هر فیلمی در زمان اکران در سینمای ایران باید روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم فیلم را در عید نوروز، یا آخر بهار، یا تابستان اکران کنیم اما ظرفیت اکران در تمام این مدت پربود و از طرف دیگر تقاضاهای ما پذیرفته نمی‌شد و مشخص نبود چه کسی برای اکران فیلم‌ها تصمیم می‌گیرد.

کارگردان بچگیتو فراموش نکن ادامه داد: امروز اگر فیلمی مورد استقبال قرار می‌گیرد به خاطر لیاقت خودش است و فیلم‌ها براساس همه داشته‌های خود در زمان اکران مورد استقبال قرار می‌گیرد.

فاطمی با اشاره به اینکه مشخص نیست چه اصلی برای اکران فیلم‌ها تعیین کننده است؛ گفت: امروز بسیاری از فیلم‌ها سالن برای اکران ندارند.من در بازدیدهای خودم از بعضی  سالن‌های سینما شاهد بودم فیلمی هم اکنون اکران است که در بعضی از سانس‌های آن فقط  دو یا سه نفر در سالن‌ نشسته‌اند.

وی با رد این مسئله که فیلم بچگیتو فراموش نکن برای کودکان است؛ گفت: رده‌بندی سنی فیلم‌ها این روز‌ها تخصصی شده است . این فیلم برای کودکان  نیست. زیرا فیلم کودک یعنی از ۴ سال تا  ۸ سال است ، اما فیلم بچگیتو فراموش نکن فیلمی است که برای نوجوانان و خانواده‌ها ساخته شده که طنز  غیرمتعارف دارد.

وی که علاوه بر کارگردانی تخصص خوبی در بحث تبلیغات فیلم دارد؛ گفت: مسئله تبلیغات و اطلاع‌رسانی امر بسیار مهمی است که در همه جای دنیا به صورت جدی به آن توجه می‌شود و برای فیلم‌های مختلف در زمان اکران کمپین تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: کمپین تبلیغاتی نیاز به یک حرکت متشکل و هماهنگ دارد و نباید این گونه باشد که برای تبلیغات یک فیلم تهیه‌کننده یک ساز بزند و کارگردان ساز دیگری بزند همچنین نباید در زمان تبلیغات حرفی زد و یا فیلم را به گونه‌ای تبلیغ کرد که زمانی که تماشاگر به سینما می‌رود با اثری متفاوت‌تر از چیزی روبرو شود که در تبلیغات دیده است

فاطمی با اشاره به اینکه امروز بحث تبلیغات کاملا تخصصی و حرفه‌ای در دنیا دنبال می‌شود؛ گفت: متاسفانه در ایران تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان فقط بازیگر را می‌شناسند و تصور می‌کنند برای تبلیغات فیلم و آوردن مخاطبان به سینما همین‌که یک بازیگر معروف حضور داشته باشد و روی وی تبلیغ کنند؛ کفایت می‌کند به همین دلیل بیشترین پول را به وی می‌دهند و سایر بخش‌ها‌‌ را رها می‌شود.

وی ادامه داد: ما قشر عظیمی از مخاطبان سینما داریم که نگاه‌های مختلفی به سینما دارند لذا برای اطلاع‌رسانی برای این قشر باید برنامه‌های مشخص و منظم تدارک دیده شود.

کد خبر : ۳۲۸۵۳۷