خبرگزاری کار ایران

«قرمز جدی» نقد و بررسی می‌شود

مجموعه داستان « قرمز جدی » نوشته‌ی دنیا مقدم راد، با حضور منتقدین و علاقه‌مندان به ادبیات در شهر کتاب تنکابن نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد طلوعی ، آقای شکوری و نویسنده ی کتاب از جمله مهمانان این نشست هستند تا پیرامون این مجموعه داستان که توسط نشر چشمه منتشر شده است به گفتگو بپردازند.

مجموعه «قرمز جدی» از ۱۲ داستان کوتاه تشکیل می‌شود که در برخی از آن‌ها، داستان و روایتی از همزمانی صحنه و پشت صحنه تئاتر و یا روایت احوال بازیگران سینما در مقابل و پشت دوربین را با یک راوی سرخوش و شاد ارائه می‌کند.

مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب ، می‌توانند برای شرکت در این نشست ساعت ١٨ روز شنبه مورخ ٢٧ تیر ماه، مقارن با تعطیلات عید فطر به شهر کتاب تنکابن به نشانی خیابان ورزش رو به روی بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه نمایند.

پیش از این، مجموعه داستان «قرمز جدی» در شعبه شهرک غرب با مدیریت هادی کلهر از شعبات شهر کتاب تهران در جلسه‌ای با حضور محمد رحمانیان کارگردان تئاتر و امیر پوریا، منتقد سینما و سینا دادخواه نویسنده نقد و بررسی شده بود و به دلیل محتوای تئاتری و سینمایی قصه‌ها، از منظر درام و تصویر چیدمان داستانی ماجراهای جاری در کتاب را به چالش کشیده بودند.

کتاب "قرمز جدی" یک مجموعه داستان شامل داستان‌هایی با عناوین "یک روز تمرین شده"، "آفتاب آمد دلیل آفتاب"، "چشم دوربین"، "قمز جدی"، "صبا می‌لرزد"، "وقت نیست"، "هر از گاهی"، "دستور نامه اندر شرح حال فرداهای شب‌های کاری نداری؟ می‌خوام برم"، "بلاهت ماژور"، "آیینه‌ی مقعر توی جیب" و "بِبَرگ" است.

بخشی از متن کتاب:

«حالا آماده‌ام تا این اتول لاستیک عوض کرده‌ی تازه نفس را دوباره به گردش ببرم انگار. به علامت استحکام و سکون، در حالت ایستاده، یک پا را بالا می‌برم و صد و هشتاد درجه خط صافی را درست می‌کنم که انگار با تنم به آن تکیه کرده باشم. با دامن به آن بزرگی که دو سرش به مچ پاهایم دوخته شده، هلالی مثل دم طاووس درست می‌شود. شبیه تیر چراغ برقی که توی یک کوچه آشتی کنان، اتول را بیخ آن پارک کرده باشند. حالا پارک کرده‌ام. قرا نبود پارک کنم. باید آن‌قدر سرخوشانه می‌چرخیدم تا جفتم بیاید. کارگردان باید دیگر سکته کرده باشد، یا دارد برنامه ریزی می‌کند چگونه خرخره‌ام را بجود.»

کد خبر : ۲۸۶۸۷۹