خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران:

لغو پروازها خسارت سنگینی به مردم و دفاتر مسافرتی وارد کرد

لغو پروازها خسارت سنگینی به مردم و دفاتر مسافرتی وارد کرد
کد خبر : ۱۵۴۸۷۴۹

وزیر راه و شهرسازی توجهی به حل مشکلات صنعت گردشگری ندارد/ از دولت ناامید شده‌ایم به قوه قضائیه پناه می‌بریم

رئیس انجمن دفاتر خدماتی مسافرتی ایران در واکنش به توقف ناگهانی پروازهای داخلی و خارجی و تصمیمات متناقض بخش هوانوردی کشور در برقراری و ابطال پروازهای داخلی و خارجی که با عدم پاسخگویی ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری مواجه شد و نتیجه آن در دو روز گذشته بلاتکلیفی و متضرر شدن مسافران و آژانس‌های مسافرتی شد، اعلام کرد: سرگردانی مردم و آژانس‌ها به‌دنبال تصمیمات ناگهانی و ابطال پروازها وضعیتی را فراهم کرد که دفاتر مسافرتی ایران در بدترین شرایط ممکن قرار گرفتند و به همین دلیل از قوه قضائیه تقاضا داریم برای حل مشکلات موجود با برنامه ای موثر راهی پیش پای مردم و بخش‌خصوصی بگذارد. چون واقعا از قوه مجریه ناامید شده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، حرمت‌الله رفیعی گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تعطیلی فرودگاه‌ها و ابطال پروازها شرایط نابسمانی را برای مسافران داخلی و گردشگران و مسافران خارج از کشور که قصد سفر به ایران داشتند ایجاد کرد.

او افزود: با اینکه مدیران فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) اعلام کردند که تمامی پروازها به روال عادی بازگشته اما ساعتی بعد سازمان هواپیمایی کشوری از لغو پروازها خبر داد و چندین بار این چرخه تکرار شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اعلام کرد: بی برنامگی صورت گرفته درباره پروازها، خسارات مالی بسیاری به مردم و سفرهای آنها زده و مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی را متضرر کرده است. 

او صدور بخشنامه‌های بدون اثر و کارشناسی‌ نشده در بخش هوانوردی کشور را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ایران را با چالش‌های متعدد مواجه کرده است.

به گفته رفیعی، در اتفاقاتی که با تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری رخ داد، ایرلاین‌های کشور که بیشتر آن ها هم خصوصی هستند و در همین ماجرا متضرر شده اند، نتواستند وضعیت ناپایدار را مدیریت کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد: وقتی مسافران به مقصد نمی‌رسند، وظیفه ایرلاین‌هاست که برای مسافران جامانده براساس قوانین و معاهدات وضع شده با گرفتن هتل و در اختیار گذاشتن وسایل حمل‌ و نقل جبران خسارت کنند که این اتفاق نیفتاده است. 

او گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی کشور با ورود به این مساله، مشکلات ایجاد شده برای مردم و دفاتر مسافرتی را هر چه سریعتر برطرف کنند.

رفیعی با توضیح خسارت وارد شده به مردم و دفاتر مسافرتی با تصمیمات متناقض سازمان هواپیمایی کشور در لغو و ابطال خودسرانه پروازها به رغم اعلام برقرار بودن آن ها از سوی فرودگاه های کشور گفت: اگر طی 24 ساعت روز 50 سفر اتفاق بیفتد و هر پرواز 150 سرنشین داشته باشد با ابطال پروازها متوجه خواهید شد که حجم سفرهای کنسل شده چه میزان خسارت به‌دلیل عدم بازگشت به موقع مردم و اقامت در کشور دیگر برای مسافران ایجاد کرده است. به همین دلیل از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم اهتمام جدی در ساماندهی وضعیت مدیریتی هوانوردی کشور داشته باشد. چون شرایط به گونه ای شده که سیستم حمل و نقل هوایی کشور به‌ راحتی حقوق مردم را ضایع می‌کند و مسئولان هنوز نتوانسته‌اند راه حل مناسبی برای حل این مشکل درنظربگیرند.

رفیعی با تاکید بر تاثیر منفی تصمیمات سازمان هواپیمایی کشوری بر دفاتر مسافرتی و موضوع سفر در داخل و خارج از ایران اعلام کرد: متاسفانه دفاتر مسافرتی ایران در بدترین شرایط ممکن به‌سر می‌برند و این وضعیت به‌قدری نابسامان است که در زمان کرونا هم تا این حد در حق صنعت گردشگری کشور و فعالین این حوزه ظلم نشده بود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران اعلام کرد: در هفته‌های اخیر فعالان صنعت گردشگری به دلیل تصمیمات غلط و اشتباه بخش حمل و نقل هوایی کشور دچار آشفتگی و از هم پاشیدگی شدند. 

او با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کرد: حضرت آقا شعار امسال را تاکید بر جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرده است مگر غیراز این است که مردم همان بخش‌ خصوصی هستند. اما چرا بدترین جفا در حق بخش‌خصوصی می‌شود و برخلاف نظر رهبری با بخش خصوصی رفتار می‌شود؟

رفیعی گفت: با توجه به اینکه ریاست قوه قضائیه بر مشارکت بخش خصوصی تاکید دارد ما نیز از قوه قضائیه استمداد می‌کنیم که راهی پیش پای فعالان صنعت گردشگری بگذارد. چون واقعا فعالین بخش خصوصی گردشگری از دولت و قوه مجریه کاملا ناامید هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تاکید بر این که گردشگری راه نجات اقتصاد کشور است افزود: رویکرد اقتصادی کشورهای جهان نیز بر پایه صنعت گردشگری تعریف شده است.  چون گردشگری تنها صنعتی است که بدون آن که سربار دولت ها باشد ارزآوری دارد. اما متاسفانه در ایران این موضوع مورد غفلت واقع شده است و دولت هم توجهی به این صنعت ندارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در پایان با گلایه از وزیر راه و شهرسازی در بی توجهی به مشکلات بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور اعلام کرد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رفت بلافاصله جلسه ای با فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور که بیشترین ارتباط را با حوزه کاری ایشان داشتند تشکیل دهند تا درد آن ها و موانع پیش روی فعالیت آن ها در زیرمجموعه خود را احصاء و برای مرتفع کردن این مشکلات اهتمام جدی داشته باشد. متاسفانه وزیر راه و شهرسازی هیچ توجهی به این موضوعات ندارد و به همین دلیل فعالین بخش خصوصی در صنعت گردشگری ایران با مشکلات پیش آمده از دولت ناامید شده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز