خبرگزاری کار ایران

یک انیمیشن‌ساز:

«باگ» می‌تواند در تغییر رفتار خانواده‌ها نسبت به فرزندان موثر باشد

«باگ» می‌تواند در تغییر رفتار خانواده‌ها نسبت به فرزندان موثر باشد
کد خبر : ۱۵۴۳۷۸۲

علی معصومی کارگردان انیمیشن کوتاه «باگ» درباره حضور این اثر در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های بین المللی و کارهای آینده خود به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی معصومی کارگردان انیمیشن کوتاه «باگ» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) درباره شکل‌گیری ایده این انیمیشن توضیح داد: معمولا ما به زندگی عادی و روزمره اطرافمان بی‌توجه هستیم اما من همیشه کوچکترین اتفاقات، حتی در حد یک کلمه، را در بین ایده‌هایم می‌نویسم. ایده «باگ» هم چند سال قبل از تولید انیمیشن، از زندگی واقعی یک دختر بچه شکل گرفت و با چندین بار بازنویسی و ایده‌پردازی مجدد اتفاقات، برای وارد کردن آن به دنیای انیمیشن با کمک خانواده، استادان و دوستانم به داستان در حال حاضر این اثر رسید که در نگاه خودم بسیار جالب و متفاوت است و همچنین می‌تواند در تغییر رفتار خانواده‌ها نسبت به فرزندان موثر باشد.

معصومی درباره حضور انیمیشن «باگ» در جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: حضور در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که یکی از معتبرترین جشنواره‌های داخلی و بین المللی است و دومین رویارویی مخاطبان ایرانی با انیمیشن «باگ» است، برای من اهمیت زیادی دارد چرا که بیشترین انگیزه ما برای تولید، دیدن شدن آثارمان است.

این کارگردان درباره موضوع «باگ» گفت: این انیمیشن درباره تاثیر کنش‌ها و واکنش‌های والدین بر فرزندان در سنین پایین و ماندگاری آن تا بزرگسالی است.

کارگردان انیمیشن «باگ» درباره حضورهای بین‌المللی این انیمیشن مطرح کرد: انیمیشن «باگ» در بخش مسابقه پنجاه و یکمین دوره آکادمی اسکار دانشجویی امسال حضور داشت و همچنین در جشنواره‌های بین المللی مختلفی ازجمله تورکو فنلاند، لیستاپاد بلاروس، انیماتیکا و پیکولو ایتالیا، سینه میموس و مانیفست پرتغال، فیلم دانشجویی چین، انیمور و کینوفست روسیه، ترنون یونان پذیرفته شده است.

او درباره تکنیک انیمیشن «باگ» مطرح کرد: «باگ» با تکنیک مولتی پلن کمرا یا دوربین عمق‌نما ساخته شده و تمام صحنه‌ها بر ۳ تا ۶ شیشه زیر دوربین انیمیت شده به صورتی که لایه‌های هر پلان روی شیشه‌های مختلف قرار گرفته و فریم بای فریم ثبت فریم شده است. «باگ» به عنوان پروژه دانشجویی من در دانشگاه هنر ایران بود که با همت مرکز گسترش به تولید رسید.

علی معصومی در پایان درباره کارهای دیگر خود گفت: در حال حاضر در مرحله پیش تولید پروژه جدیدی هستم که با توجه به تجربیات قبلی در ساخت انیمیشن و به ویژه استفاده از تکنیک مولتی پلن کمرا، در تلاش هستم که اثری متفاوت تولید کنم و همچنین مانند آثار قبلی به دنبال نوآوری و پیشرفت تکنیکی هستم.

عوامل این پویانمایی عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: علی معصومی، صداگذاری: حسین قورچیان، موسیقی: آرون فرد، فیلمنامه: علی معصومی، ساخت عروسک: مریم ذوالفقاری، محیا معصومی، محسن عبدالعلی پور، طراح لباس: مریم ذوالفقاری، ساخت وسایل صحنه: محمود معصومی، انیماتور، طراح کاراکتر و فضاسازی: علی معصومی، تدوین: عباس سالارزهی، طراح پوستر و لوگو: آرزو محمدی، استودیو انیمیشن: 2dpen، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز