خبرگزاری کار ایران

با همکاری صندوق توسعه و احیا و پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار می‌شود؛

نخستین گردهمایی معماری و شهرسازی خاکی و نقش آن در توسعه پایدار معماری معاصر ایران

نخستین گردهمایی معماری و شهرسازی خاکی و نقش آن در توسعه پایدار معماری معاصر ایران
کد خبر : ۱۵۴۲۷۷۶

نخستین گردهمایی معماری و شهرسازی خاکی و نقش آن در توسعه پایدار معماری معاصر ایران، ۲۴ و ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در موزه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، نخستین گردهمایی معماری و شهرسازی خاکی و نقش آن در توسعه پایدار معماری معاصر ایران، ۲۴  و ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در موزه ملی برگزار می‌شود.

برگزار کننده این رویداد کارگروه معماری و شهرسازی خاکی است که با همکاری و حمایت صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناها تاریخی و اماکن فرهنگی؛ معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ کمیته علمی بین‌المللی میراث معماری خاکی ایکوموس جهانی ؛ پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ موزه ملی ایران؛ ایکوم ایران و گروه حفاظت ایکوم ایران، این رویداد را برگزار می‌کند.

شرکت در این گردهمایی صرفا با ثبت نام امکان پذیر است و کارگاه‌ها و پنل‌های آن از از ساعت ۸ تا ۱۶ ارائه می‌شود.

از مهم‌ترین سخنرانان و استادان این گردهمایی می‌توان به آلوندو آسامو لازار مدیر مرکز میراث جهانی یونسکو،  ماددالنا اکنزا رئیس کمیته علمی بین‌المللی معماری خاکی ایکوموس جهانی، رسول وطن دوست، محمد منصور فلامکی، سید محمد بهشتی، مهدی مجابی، فرامرز پارسی و اسکندر مختاری اشاره کرد.

نمایشگاه عکس‌های تاریخی جرج استیونس

گفتنی است در حاشیه این گردهمایی، عکس‌های تاریخی جرج استیونس در قالب نمایشگاه ارائه خواهد شد. عکسهای این عکاس از تاریخ ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ در جریان سفر به نقاط مختلف ایران تهیه شده و در قالب کتاب سفری به ایران منتشر شده است.

جرج استیونز، نخستین بار در سال ۱۹۰۵ به ایران مسافرت نمود تا با برادر خود به کار تجارت فرش بپردازد. او تا ۱۹۱۲ در ایران باقی ماند و دو فرزندش نیز در کرمان بدنیا آمدند. در طی این سفرها آقای استیونز عکسهای متعددی از مناظره مردمان و آداب و رسوم ایرانیان برداشت، بعدها او در موقعیت های مختلف به ایران مراجعت نمود. مجموعه عکسهای جرج استیونز که اکنون در اختیار فرزندش پیتر ادیسون قرار دارد، نشان دهنده بناهای تاریخی در شهرهایی است که او در طی گشت و گذار خود از آنها گذشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز