خبرگزاری کار ایران

نوای تنبور «نسل خلیل» در تالار وحدت پیچید

نوای تنبور «نسل خلیل» در تالار وحدت پیچید
کد خبر : ۱۵۳۹۶۲۹

اجرایی بر اساس مقام‌های تنبور و موسیقی با هویت

کنسرت گروه تنبورنوازان «نسل خلیل» به سرپرستی و آهنگسازی هژیر مهرافروز شب گذشته دوشنبه شانزدهم مهرماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت گروه «نسل خلیل» به سرپرستی هژیر مهرافروز شب گذشته یکشنبه پانزدهم مهرماه در تالار وحدت تهران برگزار شد. 

محمدجواد ظریف (وزیر اسبق وزارت امور خارجه و معاون راهبردی دولت چهاردهم) به اتفاق تعدادی دیگر از هنرمندان و نوازندگان تنبور در این کنسرت حضور داشتند و به تماشای اجرای گروه «نسل خلیل» نشستند. 

در میانه برنامه هژیر مهرافزوز پس از اجرای دو قطعه با کلام با حضار صحبت کرد. 

او پس از سلام و خوشامدگویی به مخاطبان گفت: به واسطه حال خوبی که شما با حضورتان در کنسرت به این جمع آوردید از شما ممنونم و امیداوارم به واسطه این اتفاق برای همه مردم سرزمین‌مان خیر و برکت جاری و حاصل شود. 

 

نوای تنبور «نسل خلیل» در تالار وحدت پیچید

 

در ادامه پس از اجرای دو قطعه با کلام، یک قطعه گروه نوازی شد و سپس حاضران تکنوازی عود را شاهد بودند. سپس قطعه نام آشنای «یارب» اجرا شد. این اثر پیش‌تر توسط زنده‌یاد سیدخلیل عالی‌نژاد اجرا شده بود که بر اساس مقام «گل و خار» ساخته و پرداخته شده است. شهرام ناظری هم آن را در آلبوم «مطرب مهتاب» خوانده است. 

هژیر مهرافروز در بخش دیگری از کنسرت بیان کرد: در اکثر زمان‌ها که برای اینکه پیش شما باشیم با دوستان لحظه را شمرده‌ایم. دی‌ماه بود که پدرم عمل قلب باز دلشت و من مدام در مسیر تهران و کرمانشاه در رفت و آمد بودم. در چنین اوضاعی اینجا روی صحنه بودن برای ما بسیار سخت بود به این دلیل که پدر در اتاق احیا به سر می‌برد. با این حال بچه‌های گروه تمام توان خود را به کار گرفتند و صد خود را گذاشتند و از آن‌ها ممنونم. 

مهرافروز در ادامه گفت: حال این قطعه را با عنوان «سماع» به ایشان تقدیم می‌شود. در قطعه اول آن شور را بداهه تقدیم کردیم و حال سماع شادمانی است. 

 

نوای تنبور «نسل خلیل» در تالار وحدت پیچید

 

تکنوازی تنبور توسط هژیر مهرافروز بخش دیگری بود که استقبال مخاطبان را برانگیخت. دف نیز ساز دیگری بود که به دقایقی به صورت تک‌ساز نواخته شد. 

«ناز آفرین»، «شراب ارغوانی»، «شوق وصل» (بی کلام)، «یار مرا»، «گل و بهار»، «گوش کشان»، «عاشقی»، «تو دیدی»، «تو مرو»، «سحری»، «بروید‌ای حریفان» آثاری بودند که در این کنسرت اجرا شدند. 

 

 

تک‌نوازی هژیر مهرافروز در کنسرت شب گذشته

 

«کنج میخانه»، «گوش کشان» آثار جدیدی بودند که درکنسرت برای اولین‌بار نواخته و خوانده و رونمایی شدند. 

اعضای گروه «نسل خلیل» عبارتند سرپرست و خواننده گروه: هژیر مهرافروز (سرپرست و خواننده گروه)، از شهریار نظری (نوازنده دف)، امین یساولی (نوازنده عود)، داریوش چاوشی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، امین رحیمی (نوازنده دودوک)، سید میثم احمدی (مدیر اجرایی)، پرند احمدی (مدیر روابط عمومی)، شادی گودرزی (طراح لباس)، مرضیه طبرستانی، فریده ملکی، کامران احمدی (عوامل اجرایی). 

گفتنی است این کنسرت با مدیریت میثم احمدی و همکاری موسسه فروغ فلق برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز