خبرگزاری کار ایران

در هفته گرامیداشت گردشگری انجام گرفت:

گردشگری و صلح محور اصلی برنامه‌های دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری

گردشگری و صلح محور اصلی برنامه‌های دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری
کد خبر : ۱۵۳۵۲۳۰

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت روز جهانی گردشگری، ۱۲-۵ مهرماه جاری را با محوریت گردشگری و صلح تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ابوطالب قاسمی با بیان این خبر گفت: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری که سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) آن را سال  گردشگری و صلح نام‌گذاری کرده است، دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری  به منظور تبیین و بسط مفاهیم موضوعاتی مانند گردشگری و صلح، امنیت، ثبات و نهادینه کردن مباحث آموزشی مرتبط، اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی کرده است.

او افزود: نشست علمی – تخصصی  واکاوی موانع توسعه گردشگری شهر تهران با تاکید بر حوزه نهادی با همکاری شهرداری تهران در تاریخ 8 مهرماه و با حضور اساتید صاحبنظر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران در محل وزارتخانه متبوع یکی از برنامه‌های اصلی در این حوزه است. 

قاسمی گفت: نشست بین‌المللی گردشگری و صلح در تاریخ 9مهر ماه نیز از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و حضور اساتید دانشگاه‌های مطرح در حوزه گردشگری مانند دانشگاه علامه طباطبایی، تربیت مدرس، خوارزمی و سایر موسسات و انجمن‌های فعال برگزار می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد:  قابل ذکر است رییس انجمن گردشگری و صلح انگلستان نیز در این نشست به صورت انلاین حضور خواهند داشت. در این رابطه و به منظور بهره‌مندی حداکثری از مباحث ذکر شده پخش تلوزیون اینترنتی و اتاق مجازی نیز در این رویداد مد نظر قرار گرفته است.

او اضافه کرد: خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران نیز در تاریخ 9مهرماه و در محل خانه اندیشمندان، همایش مردمی  صلح و گردشگری را نیز برنامه‌ریزی کرده است و سایر استان‌های کشور متناظر با این رویدادها، اقدامات متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد که برخی از آنها با مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و تحت عنوان  قلم صلح و برخی نشست‌های تخصصی با دانشگاه‌های مادر استان خواهد بود.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری افزود: در ادامه مقرر است با همکاری دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، اولین همایش بین‌المللی صنعت گردشگری در تاریخ 10 مهر ماه و با موضوعات فرهنگ، هنر، عشایر، روستاها و شهرها، خوراک و مذهب برگزار شود. همزمان با این همایش کارگاه های تخصصی متنوعی در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است. 

او خاطرنشان کرد: همزمان با این رویداد از کتاب فعالیت‌های اتحادیه دانشجویان گردشگری از ۲۲ دانشگاه که طی دو سال اخیر موجبات فعالیت آنها در حوزه گردشگری با این وزارتخانه و دانشگاه تهیه شده است، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز