خبرگزاری کار ایران

آلبوم موسیقی «انسان» روانه بازار می‌شود

آلبوم موسیقی «انسان» روانه بازار می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۳۶۰۷

تلاشی برای مقابله با هوش مصنوعی

آلبوم موسیقی «انسان» کاری تازه از گروه «تارنوش» با ارائه فضاهای تازه‌ای در قالب موسیقی ایرانی، از امروز چهارم مهر منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد

به گزارش ایلنا، آلبوم موسیقی «انسان» کاری تازه از گروه «تارنوش» با تلاش برای ارائه فضاهای تازه‌ای در قالب موسیقی ایرانی، از امروز چهارم مهر منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. 

آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم «انسان» بهنام جهانبیگلو است. او تلاش کرده تا از سازهای اصیل ایرانی رنگ‌بندی و استفاده تازه‌ای داشته باشد. 

جهانبیگلو درباره آلبومِ «انسان» که تازه‌ترین اثر گروه «تارنوش» است می‌گوید: آلبوم «انسان» شامل ۷ قطعه است؛ بَدو، شوق، دَرک، عشق، جمع، ایل و انسان نام این قطعه‌ها است. 

او درباره ایده شکل‌گیری این آلبوم تاکید می‌کند: ایده خلق این آثار زمانی به ذهنم رسید که تکنولوژی هوش مصنوعی به حوزه هنر موسیقی، که یک حیطه کاملا انسانی است، ورود کرد. این اتفاق برای من و بسیاری از موزیسین‌ها خوشایند نبود. اتفاقاتی مثل ساخت قطعات موسیقی و تنظیم و حتی بازسازی صدای خوانندگان و سازها. بنابراین، در کارهای تازه‌ای که ساختم سعی کردم روی معانی کار کنم که فکر می‌کنم و امیدوارم که تکنولوژی هرگز نتواند به این ساحت‌ها ورود کند. ساحت‌های درک، عشق و شوق و… (که اسم آهنگهای آلبوم انسان هستند). 

جهانبیگلو درباره هنرمندانی که در شکل‌گیری آلبوم «انسان» نقش داشته‌اند، می‌گوید: بسیار قدردان همکاری با هنرمندان بسیار برجسته‌ای هستم که در نخستین آلبوم گروه «تارنوش» به نام «تارنوش» و اکنون هم در آلبوم تازه گروه به اسم «انسان» ما را یاری دادند. 

عادله کریم‌زاده نوازنده تار، علیرضا حاج علی شیر نوازنده سنتور، امیر مظاهری نوازنده کمانچه، امین رحیمی نوازنده نی، سیاوش عبدی پرکاشن‌های ایرانی، یاسمن نجم الدین نوازنده قانون، آیدا عباسی نوازنده قانون، سوگول کریمی خواننده سوپرانو و امیرمهدی مقدم نوازنده عود؛ هنرمندانی هستند که در آلبوم «انسان» نقش داشته‌اند. 

ضبط و میکس این آلبوم را محسن جلیلی برعهده داشته و طراح کاور در این اثر شیدا عادل است. 

آلبوم «انسان» از چهارم مهر ۱۴۰۳ در تمامی پِلَتفرم‌های ایرانی و جهانی موسیقی قابل دسترس است. همچنین گروه «تارنوش» با عنوانِ Tarnoosh در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز