خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان:

انقلاب در مرمت بناهای تاریخی اصفهان/ کارخانه ریسباف بزرگترین پروژه مرمتی اصفهان است

انقلاب در مرمت بناهای تاریخی اصفهان/ کارخانه ریسباف بزرگترین پروژه مرمتی اصفهان است
کد خبر : ۱۵۲۹۴۲۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان از راه‌اندازی 221 پروژه مرمتی و زیرساختی در اصفهان خبر داد. او اعلام کرد این پروژه‌های مرمتی که درواقع انقلاب در مرمت بناهای تاریخی اصفهان است با اعتبار 160 میلیارد تومان درحال انجام‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استان اصفهان یکی از شهرهای ایران است که از بالاترین آثار و محوطه‌های تاریخی برخوردار است. تخمین زده می شود که استان اصفهان نزدیک به 10 هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد نزدیک به هزار اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

«امیر اکرم‌زاده» مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اعلام اینکه در سال جاری نزدیک به 221 پروژه مرمتی و زیرساختی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است، به ایلنا گفت:  این میزان پروژه مرمتی و گردشگری درحالی یک رکورد محسوب می شود که برای این راه‌اندازی و تکمیل این پروژه‌ها 16- میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. این درحالی است که 148 پروژه سرمایه‌گذاری دردست اقدام داریم که از این تعداد 48 پروژه تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه مرمت بناهای تاریخی اصفهان انقلاب رخ داده است، ادامه داد: کارخانه ریسباف یکی از مهمترین بناهای تاریخی اصفهان است که در حدود هفت و نیم هکتار مساحت دارد و بزرگترین پروژه مرمتی کشور بعد از انقلاب محسوب می شود.

او گفت: کارخانه ریسباف قرار است به عنوان موزه منطقه ای و مرکز بین المللی صنایع‌دستی به بهره‌برداری برسد که هم‌اکنون بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی آن صورت گرفته است و که بزرگترین پروژه مرمتی ما در کشور محسوب می‌شود.

او به مرمت مسجد امام اشاره کرد و افزود: درحال‌حاضر نه‌تنها مرمت مسجد امام درحال انجام است که کاشی‌های مسجد شیخ‌لطف‌الله نیز درحال مرمت است. این درحالی است که اکثر بناهای تاریخی اصفهان شامل مسجد سید، مسجد جامع عتیق و ... درحال مرمت هستند.

او همچنین به پروژه کمر زرین اصفهان اشاره کرد و افزود: درخصوص پروژه کمرزرین، شهرداری اصفهان طرح خود را ارسال کرده و در کمیته فنی میراث‌فرهنگی مطرح و تصویب شده است. این طرح به شهرداری ابلاغ شده تا این پروژه توسط شهرداری تکمیل شود. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به تفاهم نامه‌ای که با صندوق احیاء‌ منعقد شده، افزود: اداره میراث‌فرهنگی استان اصفهان طی تفاهم‌نامه‌ای با صندوق احیاء‌ منعقد کرده است که براساس آن بناهای میراث‌فرهنگی استان اصفهان و دیگر بناهایی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است قرار است به‌زودی به سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی جهت مرمت و احیاء واگذار شود که این موضوع هم اتفاق بزرگی در استان اصفهان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز