خبرگزاری کار ایران

گزارش سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از رویداد امسال:

استقبال زائران و افزایش امکانات رفاهی در برنامه‌های امسال

استقبال زائران و افزایش امکانات رفاهی در برنامه‌های امسال
کد خبر : ۱۵۲۳۲۶۶

به گفته سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (علیه السلام)، بیش از ۲۰ هزار زائر پیاده از استانهای شمالی و مرکزی کشور به سمت مشهد الرضا رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (علیه السلام) گفت: بیش از ۲۰ هزار زائر پیاده از استانهای شمالی و مرکزی کشور به سمت مشهد الرضا رفتند.

وی افزود: با توجه به ایجاد ۳۶۰ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیرین برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده، به حدود ۶۰ ایستگاه جدید در کل ۹۷۰کیلومتر پوشش خدماتی نیاز داریم.

او ادامه داد: امسال به لطف خدا از این تعداد ایستگاه ۲۵۵ محل آن برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹۰۰۰ زائر مرد و ۴۵۰۰۰ زائر خانم در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

رضایی گفت: تعداد سرویس‌های بهداشتی به ۱۸۶۵ و تعداد حمام‌های در مسیر  به ۵۶۶باب افزایش یافته است. 

لازم به ذکر است کلیه هزینه‌های عمرانی در ایستگاه‌هاتوسط خیرین انجام و بخش لجستیک جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.   

رضائی بیان کرد: در محور فاروج به مشهد ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳۰۰۰نفر در محور سرخس ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب ۱۲۰۰ نفر، از رباط سبزوار تا مشهد ۹۶ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲۰۰۰ نفر با امکانات رفاهی آماده  و مابقی در سایر محورها متمرکز است. 

سخنگوی جمعیت خدمتگزار همچنین گفت: تمهیدات لازم جهت تامین ۲ میلیون قرص نان در دهه آخر صفر در محورهایی ورودی با نصب دستگاه‌ها پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و شورای آرد و نان انجام و آب شرب و غیر شرب ایستگاه‌ها، هم تامین شده است.

وی گفت: انتظار است ادارات اوقات و مجموعه آستان قدس و سایر منابع خیر، که نذورات آب دارند، این نذورات را به زایرین پیاده اختصاص دهند.

رضائی افزود: اقدامات تامین ۸۳۰۰ کپسول گاز و تامین نفت و گازوئیل درخواستی ایستگاه‌ها در حال پیگیری است، و  انشاءالله با ورود دستگاه‌های آب سردکن و یخ ساز بتوانیم یخ مورد نیاز ایستگاه‌های پرتردد را حل کنیم. 

او در پایان اذعان داشت: در حال حاضر ایستگاه‌های صلواتی مسیر خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و شهر‌های شمالی فعال و بیش از ۱۰ هزار، زایرین شهرهایی دور در مسیر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز