خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با نویسنده فلسطینی با ایلنا مطرح شد؛

ایرانی‌ها چه بلایی برِ سرِ اسرائیل نازل می‌کنند؟ / صهیونیست‌ها از جنایات خودشان به ستوه آمده‌اند!

ایرانی‌ها چه بلایی برِ سرِ اسرائیل نازل می‌کنند؟ / صهیونیست‌ها از جنایات خودشان به ستوه آمده‌اند!
کد خبر : ۱۵۱۸۹۶۰

اینکه می‌بینیم یک شبکه اسرائیلی به صراحت تایید می‌کند که نظامیان این رژیم در یک بازداشتگاه به اسرای فلسطینی تجاوز جنسی کرده‌اند، حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به قدری دست به اقدامات غیرانسانی در قالب جنگ غزه زده‌اند که حتی دیگر رسانه‌های خودشان نیز تاب تحمل این جنایات را ندارند و علیه آن‌ها افشاگری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و روز به روز پرده‌های تازه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین کنار می‌رود و واقعیت‌های معناداری را افشا می‌کند. در این راستا، به تازگی کانال ۱۲ اسرائیل و نشریه صهیونیستی هارتض در افشاگری‌های جداگانه‌ای تایید کرده‌اند که نظامیان صهیونیست به اسرای فلسطینی تجاوز می‌کنند و البته که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی در میدان‌های جنگ غزه بهره می‌برند.

افشاگری‌هایی از این دست سبب شده‌اند تا انتقادات بین المللی از رژیم صهیونیستی تا حد زیادی اوج بگیرند. در عین حال، شرایط میدانی جنگ در منطقه و وضعیت معادلات منطقه‌ای نیز به هیچ عنوان در راستای منافع صهیونیست‌ها نیست و بحران‌های بزرگی را برای این رژیم نوید می‌دهد.

از این رو، ایلنا در گفتگو با «وفا العدینی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی مسائل خاورمیانه به واکاوی چند پرسش مهم با محوریت تحولات مذکور پرداخته است.

مشروح گفتگو با وفا العدینی را در ادامه می‌خوانید.

به تازگی شاهد افشاگری‌های قابل تاملی در مورد عملکرد نظامیان اسرائیلی در جبهه‌های جنگ غزه بوده‌ایم. به طور خاص کانال ۱۲ رژیم اشغالگر قدس تایید کرده که نظامیان صهیونیست اقدام به تعرض جنسی به اسرای فلسطینی کرده‌اند. دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

اسرائیل در طی ماه‌های اخیر که از جنگ غزه می‌گذرد، جنایات فراوانی را علیه مردم غزه انجام داده و اکنون صرفا شاهد رسانه‌ای شدنِ گوشه‌هایی از این جنایت‌ها هستیم. اینکه می‌بینیم یک شبکه اسرائیلی به صراحت تایید می‌کند که نظامیان این رژیم در یک بازداشتگاه به اسرای فلسطینی تجاوز جنسی کرده‌اند، حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به قدری دست به اقدامات غیرانسانی در قالب جنگ غزه زده‌اند که حتی دیگر رسانه‌های خودشان نیز تاب تحمل این جنایات را ندارند و علیه آن‌ها افشاگری می‌کنند.

جالب اینکه تنها اندکی پس از این افشاگری شاهد بودیم که نشریه اسرائیلی هارتض نیز در گزارشی اعتراف کرد که نظامیان صهیونیست از مردم غیرنظامی غزه نظیر زنان و کودکان و افراد سالخورده، به عنوان سپر انسانی در جریان جنگ با حماس و مقاوت فلسطینی استفاده می‌کنند. در حقیقت، نطامیان اسرائیلی از ترس به هلاکت رسیدن توسط مقاومت فلسطین، از غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کنند و مثلا آن‌ها را به عمق تونل‌های حماس می‌فرستند تا اگر این جنبش تله‌های انفجاری کار گذاشته باشد، این غیرنظامیان هدف قرار گیرند.

موضوعی که افشای آن هم با تشدید انتقادات بین المللی از رژیم صهیونیستی همراه شده است. افشاگری‌هایی از این دست عملا ماهیت ضدبشری رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار می‌دهند و این نکته را برجسته‌سازی می‌کنند که اسرائیل یک رژیم خطرناک برای کلیت جامعه بشری و نَه فقط ملت فلسطین است.

سکوت دولت‌های غربی در این رابطه نیز معنادار است.

سکوت آن‌ها از ابتدای جنگ غزه تا به امروز در برابر جنایات اسرائیل، تا حد زیادی آبرو و اعتبار بین المللی ادعایشان را مخدوش کرده است. فراموش نکنیم که نظام بین الملل کنونی جهان تا حد زیادی غربگرا است و بر بنیان‌های ادعایی نظیر احترام به حقوق بشر استوار است.

حال اینکه اسرائیل در سایه همدستی با قدرت‌های غربی و البته سکوت آن‌ها به جنایاتی سهمگین علیه مردم فلسطین دست می‌زند، حامل معانی قابل ملاحظه‌ای است که شاید عینی‌ترین آن‌ها این باشد که جهان غرب عملا در یک بن بست بزرگ گفتمانی قرار گرفته است. در واقع، جنگ غزه تا حد زیادی ماهیت واقعی غربی‌ها را نیز در عین افشای ماهیت جنایتکار اسرائیل، پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده است.

به تازگی شاهد شلیک موشک از سوی جنبش حماس به سمت تل آویو آن هم پس از یک وقفه چندماهه بوده‌ایم. حرکتی که بسیاری آن را رویدادی قابل توجه و حامل پیام‌های راهبردی ارزیابی کرده‌اند. دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

حماس با این اقدام خود چندین پیام را می‌رساند: اول اینکه این حرکت حماس پس از چند ماه علیه تل آویو رخ داد و نشان می‌دهد که این جنبش هنوز از ظرفیت‌های عملیاتی قابل توجهی برخوردار است و اسرائیل نتوانسته این ظرفیت‌ها را از بین ببرد. این مساله بازتاب‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های اسرائیلی نیز داشته است. در عین حال، حماس در شرایطی تل آویو را هدف قرار داد که به تازگی این جنبش از مذاکرات آتش بس جنگ غزه نیز خارج شده است.

به بیان ساده‌تر، حماس با هدف قرار دادن تل آویو، هم پیام قدرت خود را به رژیم اشغالگر قدس رسانده و هم این نکته را به این رژیم متذکر شده که فریب لفاظی‌های آن و متحدانش با محوریت مذاکرات آتش بس جنگ مذکور را نخواهد خورد. در سطحی کلان‌تر نیز حماس با هدف قرار دادن تل آویو به این مساله اشاره کرد که برخلاف تصور اسرائیل و متحدان غربی‌اش، به هیچ عنوان روی مذاکرات آتش بس جنگ غزه حساب چندانی باز نکرده است و همچنان آماده رویارویی و تقابل با دشمن اسرائیلی در میدان‌های جنگ غزه تا کسب پیروزی نهایی است.

اکنون شمار قابل توجهی از ناوها و زیردریایی‌های آمریکا و البته جنگنده‌های این کشور و متحدانش در منطقه حضور دارند تا مانع از انتقام جویی ایران از صهیونیست‌ها شوند. به نظر شما، راهبرد ایران در انتقام جویی از اسرائیل چیست؟

ایران عملا در حال فرسوده کردن رژیم اسرائیل و متحدان غربی‌اش است. اکنون اقتصاد اسرائیل در نتیجه هراس و وحشت از حمله ایران به شدت سقوط کرده است. مضوعی که نمودهای عینی خود را در بازار بورس رژیم اشغالگر قدس و یا سقوط ارزش پول این رژیم و دیگر شاخص‌های اقتصادی به عینه به نمایش گذاشته است. جدای از اینها، متحدان غربی اسرائیل نظیر آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان هم نمی‌توانند تا ابد در منطقه بمانند و هر روز ماندن آن‌ها در منطقه با هزینه‌های سنگینی برایشان همراه است. مسائلی از این دست همه و همه حامل این پیام هستند که ایران بخشی از انتقام جویی خود از صهیونیست‌ها را به نحو موثری اجرایی و عملیاتی کرده است و این مساله مورد تایید خودِ صهیونیست‌ها نیز است.

نکته مهم این است که ایران اکنون قواعد بازی را تعیین می‌کند و اتفاقا در این رابطه دقیق و فکر شده رفتار می‌کند. موضوعی که برای اسرائیل و غربی‌ها به شدت هزینه‌زا شده و آن‌ها شدیدا در هراس از آن بلایی هستند که ایران می‌تواند سرِ آن‌ها در آورد. موضوعی که هر زمان امکان تحقق دارد و ابعاد فاجعه باری برای رژیم اشغالگر قدس و البته جهان غرب خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز