خبرگزاری کار ایران

۲ پیشنهاد رئیس جامعه هتلداران به وزیر جدید:

استفاده از بدنه کارشناسی وزارتخانه در انتصابات/ مدنظر قرار دادن برنامه هفتم توسعه برای تقویت تشکل‌های حرفه‌ای

استفاده از بدنه کارشناسی وزارتخانه در انتصابات/ مدنظر قرار دادن برنامه هفتم توسعه برای تقویت تشکل‌های حرفه‌ای
کد خبر : ۱۵۱۷۶۷۷

رئیس جامعه هتلداران کشور، سابقه فرهنگی، نفوذ و ارتباطات گسترده وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را در حاکمیت جزو نکات مثبت برای انجام ماموریت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و به ارائه ۲ پیشنهاد پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: هر یک از سه معاونت این وزارتخانه در واقع یک وزارت مجزا محسوب می‌شود و با توجه به اینکه بخش عمده ماموریت‌ها فرابخشی است، کسی به‌عنوان سکان‌دار باید انتخاب شود که دارای قدرت و ارتباطات گسترده در بدنه دولت و حاکمیت باشد.

او وزیر پیشنهادی را دارای ویژگی‌های مدنظر به‌منظور انجام ماموریت‌های وزارتخانه دانست و افزود: در این دوره ارتباطات گسترده‌ای با نهادهای حاکمیتی و نظارتی در راستای پیش‌برد امور فرابخشی مرتبط به سه حوزه ایجاد شد و استنباطم این است که با انتخاب وزیر پیشنهادی مسیر فعلی تداوم داشته باشد.

حمزه‌زاده تصریح کرد: نسبت به شرایط جاری کشور، سوابق فرهنگی، تعامل و ارتباطات گسترده با دولت، حاکمیت و دستگاه‌های مرتبط وزیر پیشنهادی می‌تواند در توسعه و رونق گردشگری کشور موثر باشد.

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه برای وزیر جدید ۲ پیشنهاد دارم، افزود: اول اینکه در انتصاب معاونان و مدیران مربوطه از بدنه کارشناسی و افراد باتجربه وزارتخانه استفاده کند. بدنه وزارتخانه چه در حوزه گردشگری چه سایر حوزه‌ها افراد با تجربه زیادی دارد و استفاده از این افراد کمک زیادی می‌تواند بکند تا کسی از بیرون بیاید و تازه بخواهد با امور آشنا شود.

حمزه‌زاده توجه جدی به بخش خصوصی و تقویت تشکل‌ها را به‌عنوان دومین پیشنهاد مطرح کرد و ادامه داد: بخش خصوصی و تشکل‌ها بازوی وزاتخانه در راستای توسعه گردشگری و رفع موانع محسوب می‌شوند. برنامه هفتم توسعه نیز بر تقویت تشکل‌ها تاکید دارد و برای تفویض اختیارها به این بخش دست را باز گذاشته است که باید مدنظر وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد.

او همچنین بر این موضوع که تشکل‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای باید از یکدیگر تمیز داده شوند، تاکید کرد و توجه نکردن به این نکته را در عدم شکل‌گیری ساختاری منسجم و درست مهم دانست و افزود: برنامه هفتم توسعه وضعیت را مشخص کرده است و براساس قانون، تشکل‌هایی باید تقویت شوند که جنبه منطقی بودن را دارا باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز