خبرگزاری کار ایران

خدمات‌رسانی ستاد سفر به زائران اربعین چگونه است؟ / زائران در پایان سفر به مشهد هدایت می‌شوند

خدمات‌رسانی ستاد سفر به زائران اربعین چگونه است؟ / زائران در پایان سفر به مشهد هدایت می‌شوند
کد خبر : ۱۵۱۷۳۶۴

زائران زیادی امسال از کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، بحرین، عربستان، امارات، عمان، کویت و دیگر کشورهای همسایه داریم که به قصد حضور در مراسم ۲۸ صفر و آیین‌های برگزاری شهادت امام رضا (علیه السلام) به مشهد سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی فاطمی، دبیر ستاد سفر و مدیرکل دفتر گردشگری داخلی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی به ایلنا گفت: تکالیف ستاد سفر در سفرهای اربعین شامل اسکان اضطراری زائران و مربوط به زمانی است که وضعیت اسکان مسافرین اربعین بحرانی شود.

او افزود: در این شرایط وظیفه ما نظارت بر واحدهای خدمات رسان است که در مسیر زائران اربعین قرار دارند. مجتمع‌های بین راهی، بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها و سایر اماکن گردشگری واقع در مسیر راهپیمایی اربعین با تشدید نظارت از سوی ستاد سفر و معاونت گردشگری مواجه می‌شوند تا بهترین خدمات در این بخش به زائران اربعین ارایه شود.

به گفته مصطفی فاطمی، وزارت میراث فرهنگی وظیفه دیگری را نیز برعهده گرفته که آن هم نظارت بر موضوع سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی آن‌ها است که به شکل وسیع انجام می‌شود. ساخت تعداد زیادی سرویس بهداشتی در مرزها و مسیرها نیز از دیگر اقدامات وزارت میراث فرهنگی برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین است.

معرفی اماکن اقامتی و احداث بازارچه صنایع دستی برای زائران

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی معاونت گردشگری با اعلام اینکه ساخت سایه‌بان در برخی مرزهای خروجی به سمت عتبات نیز از سوی ستاد اربعین برعهده وزارت میراث فرهنگی گذاشته شده است، افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر زائرین نیز از دیگر تکالیفی است که ستاد اربعین برعهده ستاد سفر و وزارت میراث فرهنگی گذاشته است.

او از راه‌اندازی موکب‌های اختصاصی ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین خبر داد و گفت: این موکب‌ها با هدف معرفی اماکن گردشگری مسیر است تا بدین وسیله توزیع زمانی سفر در مقاطع پس از سفر اربعین بویژه در مسیر بازگشت صورت بگیرد و بتوان با افزایش مدت ماندگاری مسافران در شهرهای مرزی از حجم ترافیک و خطرات ناشی از تصادفات جاده‌ای جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی از راه اندازی اپلیکیشن زائریار در سفرهای اربعین به منظور تسهیل دسترسی مسافران اربعین به اماکن اقامتی و گردشگری واقع در مسیر سفر خبر داد و گفت: تکالیف ستاد سفر در موضوع اربعین در حد وظایفی است که به عنوان عضو ستاد اربعین انجام می‌دهد.

اتصال سفر زائران داخلی و خارجی از کربلا به مشهد

مصطفی فاطمی با اشاره به همزمانی تقریبی پایان سفرهای اربعین با شهادت امام رضا (علیه السلام) اعلام کرد: به محض پایان سفرهای اربعین، مراسم ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (علیه السلام) در مشهد مقدس برگزار می‌شود که تلاش کرده‌ایم انبوه مسافران اربعین را که در حال بازگشت هستند را به سمت مشهد مقدس راهنمایی کنیم.

او افزود: امیدواریم امسال بتوانیم موج سفر را به سمت مشهد هدایت و تمام استان‌های همجوار هدایت و خراسان رضوی را هم درگیر موضوع سفر زیارتی به مشهد مقدس پس از پایان مراسم اربعین کنیم.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی معاونت گردشگری با اشاره به مقصد بودن ایران برای شیعیان جهان به منظور حضور در آیین‌های زیارتی مشهد مقدس، اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم بسته پایانی سفرهای اربعین را برای حضور در مشهد مقدس به کشورهای شیعه‌نشین و همسایه متصل کنیم.

مصطفی فاطمی اعلام کرد: یکی از وظایف موکب‌های اربعین متعلق به ادارات میراث فرهنگی استان‌ها ترغیب مسافران اربعین به حضور در مشهد مقدس برای شرکت در مراسم ۲۸ صفر است.

او افزود: بدین منظور امکان استقرار اضطراری در شهر مشهد برای مسافران اربعین که قصد شرکت در مراسم شهادت امام رضا (علیه السلام) را دارند فراهم شده و هیچ مشکلی در بحث اسکان و پذیرایی از زائران و مسافران وجود ندارد. ستاد سفر در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان هم تشکیل شده تا با کمک استان‌های یزد، اصفهان و تهران بتوانند خدمات خوبی به زائرین اربعین که در مسیر بازگشت قصد حضور در مشهد را دارند ارایه کنند.

او اعلام کرد: زائران زیادی امسال از کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، بحرین، عربستان، امارات، عمان، کویت و دیگر کشورهای همسایه داریم که به قصد حضور در مراسم ۲۸ صفر و آیین‌های برگزاری شهادت امام رضا (علیه السلام) به مشهد سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز