خبرگزاری کار ایران

ششمین هم‌اندیشی «یک اثر یک نشست» برگزار شد

ششمین هم‌اندیشی «یک اثر یک نشست» برگزار شد
کد خبر : ۱۵۱۷۲۴۱

ششمین هم‌اندیشی «یک اثر یک نشست» دوشنبه ۲۲ مردادماه ساعت ۱۵ با نمایش اثر «برن و هیلا بکر» با عنوان «مخازن؛ آب، گاز و برج‌های خنک کننده» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌ عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، ششمین هم‌اندیشی از این مجموعه نشست‌ها با محوریت هنرهای تجسمی عکاسی با حضور محمد مترجم زاده (پژوهشگر، مدرس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر) و روزبه سلطان محمدی (دبیر جلسه)، دوشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۵ با نمایش اثر «برن و هیلا بکر» با عنوان «مخازن؛ آب، گاز و برج‌های خنک‌کننده»، در محل سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شد. 

در ابتدای نشست محمد مترجم‌زاده به نحوه معرفی بکرها در جامعه هنری آلمان و متعاقب آن آمریکا پرداخت. او با اشاره به تأثیرپذیری این دو هنرمند از جامعه نو پای آلمان، جامعه‌ای که به‌تازگی جنگی ویرانگر را پشت سرنهاده و به‌سرعت مراحل پیشرفت را طی می‌نمود، اشاره کرد «این دو پس ازدواج با علاقه‌مندی به هویت فرهنگی و ملی خود و با تأثیرپذیری از آثار عکاسان پیش از خود همچون» پیتر ولر «که به عکاسی از سازه‌های صنعتی می‌پرداختند به عکاسی از منابع آب و مخازن گاز و سازه‌های صنعتی که در معرض نابودی بودند به‌عنوان پروژه‌ای طولانی‌مدت پرداختند. به همین منظور آثار بکرها را می‌توان علاوه بر جنبه‌های هنری، به‌عنوان نوعی باستان شاسی صنعتی موردمطالعه و بررسی قرارداد» 

همچنین پنجمین هم‌ اندیشی «یک اثر یک نشست» از این مجموعه نشست‌های با محوریت هنرهای تجسمی، عکاسی، دوشنبه ۱۵ مرداد ماه با نمایش اثر «ولادمیر ولیکوویتس» با عنوان «سگ شماره ۲۴» با حضور هادی آذری برگزار شد. 

در ابتدای نشست هادی آذری به رابطه بین هنر و رسانه پرداخت و ارتباط و تأثیرگذاری متقابل عکاسی و نقاشی را در طول تاریخ هنر مورد نقد و بررسی قرارداد. آذری به نحوه پیدایش، اهمیت تاریخ عکاسی و تأثیر آن بر نقاشی و همچنین تأثیر متقابل نقاشی بر عکاسی اشاره کرد. «: زنجیرهایی که به‌پای نقاشی بسته شده بود و آن را ملزم می‌کرد به بازنمایی واقع‌گرایانه جهان، به واسط ورود عکاسی از نقاشی باز شد و اکنون نقاشی می‌توانست دست ببرد به واقعیت خودش و وارد دنیای خیالی‌تر بشود». 

آذری شکل‌گیری طبقه متوسط جامعه و گسترش آن در قرن ۱۹ را یکی از مهم‌ترین عوامل اختراع عکاسی دانست که این دستاورد علمی منجر به آن گشت تا نوع جدیدی از بینایی یا دیدن برای هنرمند و جامعه فراهم گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز