خبرگزاری کار ایران

تصویب سند ملی سینما در آخرین جلسه شورای هنر دولت سیزدهم

تصویب سند ملی سینما در آخرین جلسه شورای هنر دولت سیزدهم
کد خبر : ۱۵۱۶۵۵۵

در جلسه شورای هنر که صبح امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سند ملی سینمای ایران، سیاست‌های اجرایی و ضوابط بازار هنرهای سنتی و تجسمی به تصویب رسید و از اعضای شورا تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه ابتدا سند ملی سینمای ایران مورد بررسی مجدد قرار گرفت و بعد از انجام آخرین اصلاحات مورد نظر اعضا و تکمیل آن، مصوب شد. این سند تا پایان هفته جاری توسط رئیس شورای هنر، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

در ادامه جلسه، سیاست‌های اجرایی و ضوابط بازار هنرهای سنتی و تجسمی بررسی و مصوب شد.

در پایان این جلسه که آخرین جلسه شورای هنر در دولت سیزدهم بود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح‌هایی، از اعضای این شورا تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر اسماعیلی با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای این دوره از شورای هنر، گفت: این شورا در دوره اخیر، مایه افتخار ساختار فرهنگی و هنری کشور بود و اتفاقات خوب و ماندگاری افتاد.

دکتر شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر نیز با تشکر از جدیت و پی گیری آقای دکتر اسماعیلی و اعضای شورا، گفت: این حجم از فعالیت و تهیه و تصویب اسناد بالا دستی در حوزه هنر، بی سابقه و بی نظیر است و جای تشکر دارد.

وی با اشاره به سختی های کارِ ایجاد نظم در عرصه هنر، افزود: اگر در هر حوزه از هنر، گفت و گوی لازم با فعالان آن حوزه انجام شده و  توضیحات لازم ارائه شود، کار با سرعت پیش می رود.

دکتر رجبی دوانی از دیگر از اعضای شورای هنر نیز در این جلسه گفت: شورای هنر تنها جلسه ای است که در هر جلسه آن، باری از روی دوش فرهنگ و هنر کشور، بر می‌داشت.

وی با اشاره به شیوه استاد و شاگردی در آموزش هنر به عنوان یکی از  مصوبات شورا، گفت: خوشبختانه امروز ما شیوه ای مترقی و کاربردی با رویکرد ایرانی و اسلامی در عرصه هنر داریم که به امضای رئیس جمهور هم رسیده و انشالله در آینده منشاء برکات زیادی خواهد بود.

در ابتدای جلسه دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو دبیر شورای هنر، از اعضای شورا و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس شورا تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره از شورا، کارنامه بسیار موفقی برجای مانده و اغلب کارشناسان فرهنگ و هنر معتقدند در این دوره کارهای زیادی در شورای هنر انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در دولت چهاردهم نیز کار شورا با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز