خبرگزاری کار ایران

همایش «معرفی فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان» برگزار می‌شود

همایش «معرفی فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان» برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۵۱۶۰۹۹

بیش از ۲ میلیارد دلار حجم مبادلات بین ایران و عمان

دبیر همایش معرفی فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان، با اشاره به امکان ارتقای هرچه بیشتر حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و پزشکی بین ایران و عمان، گفت: حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان درسال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از  دبیرخانه همایش فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان، محمد امیرعبداللهیان (دبیر این رویداد) با اشاره به برگزاری این رویداد در روز ۳۰مهرماه. در مرکز همایش‌های صدا و سیما، اظهار داشت: این همایش به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و اقتصادی کشور با حمایت و مشارکت نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و پزشکی، زیست بوم بازار  ارز و سرمایه‌گذاری کشور جهت ارائه توصیفی و تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی دو کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود. 

وی گفت: معرفی قابلیت های نهادهای علمی و فرهنگی و مالی، توانمندی‌ها و دستاوردهای بازار سرمایه، رونق اقتصادی دو کشور، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار ارز و سرمایه فی مابین دو کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان علمی، فرهنگی و اقتصادی، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارائه جدیدترین روش‌های تامین مالی برای طرح های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش می‌باشد. 

امیرعبداللهیان افزود: این همایش فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی در دست‌یابی به اطلاعات عمومی و تخصصی حوزه‌های مختلف و گوناگون بازار سرمایه کشورمان ایجاد میکند که طی برگزاری ملاقات‌ها و جلسات، فرصتی را در اختیار گروه‌ها و اصناف داخلی قرار خواهد داد تا به معرفی ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به پویایی و هم افزایی هرچه بهتر کسب و کار خود اهتمام ورزند. 

وی بیان داشت: عنصر اعتماد طی چند دهه گذشته، در مناسبات ایران و عمان منجر به فراهم کردن زمینه و زیرساخت مطمئن برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و نزدیکی مواضع و رویکردها نسبت به تحولات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گردیده است. رایزنی‌های مستمر و تبادل هدف‌مند هیات‌ها، میان دو کشور همواره در جریان است و این موضوع، روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را متمایز از بسیاری از کشورهای منطقه نموده است که اکنون از رشد قابل توجهی نیز برخوردار شده است. 

وی با این یادآوری که روابط اقتصادی ایران و عمان با صادرات مواد شوینده و روغن در سال ۱۳۴۹ آغاز شد. اعلام داشت: حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان درسال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. از دلایل اصلی رشد اقتصادی ایران و عمان  کمیسیون مشترک اقتصادی بین این دو کشور در طی ۲۰ سال گذشته است. 

امیرعبداللهیان گفت: از گذشته روابط فرهنگی ایران و عمان از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار بوده و نقش مهمی را در حفظ دوستی و همکاری این دو کشور دارد. روابط فرهنگی ایران و عمان در ابعاد مختلفی همچون: هنر، دین، زبان و ادبیات قابل بررسی است که خوشبختانه و در حال حاضر روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور نسبت به گذشته روند صعودی را در پیش گرفته و همکاری‌های قابل توجهی را در این زمینه با یکدیگر دارند. 

وی اظهار کرد: این همایش به همت وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عمان، اتاق بازرگانی و با حضور بیش از صد شرکت داخلی و خارجی و مشارکت کارشناسان، مسئولین و فعالان اقتصادی ایران و عمان، و برگزاری بیش از ده‌ها نشست تخصصی و بیش از ۵۰۰ ملاقات تجاری و ایجاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی در روز ۳۰ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز