خبرگزاری کار ایران

انسان‌ها ۴۰۰ هزار سال پیش به شکار حیوانات بزرگ تمایل داشتند

انسان‌ها ۴۰۰ هزار سال پیش به شکار حیوانات بزرگ تمایل داشتند
کد خبر : ۱۵۱۴۲۲۶

محققان معتقدند، انسان‌های اولیه در حدود ۴۰۰ هزار سال پیش حیوانات بزرگ‌جثه از جمله سگ‌های آبی را شکار و پس از کندن پوست‌شان، آنها را می‌خوردند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، یک مطالعه مشترک، به سرپرستی محققان دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز (JGU)، دانشگاه باستان‌شناسی (LEIZA) و دانشگاه لیدن در هلند، نشان می‌دهد که انسان‌های باستانی اولیه که در حدود ۴۰۰ هزار سال پیش زندگی می‌کردند عمدتاً بر روی حیوانات بزرگتر تمرکز می‌کردند و آن‌ها را شکار می‌کردند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در ژورنال Scientific Reports، استخوان‌های ۹۴ سگ آبی که در مجموعه جانوران بزرگی از یک سایت ۴۰۰۰۰۰ساله هومینین در Bilzingsleben، آلمان یافت شده‌است، شواهدی از آثار برش منسوب به ابزار سنگی را نشان می‌دهد.

در این میان چگونگی شکار بقایای سگ‌های بالغ جوان حکایت از یک استراتژی عمدی برای هدف قرار دادن حیوانات بی‌تجربه اما کاملاً رشد یافته و غنی از چربی است. این تاکید بر چربی به عنوان یک منبع غذایی مهم در دوران پلیستوسن، فرضیات قبلی در مورد عادات غذایی انسان‌های اولیه را به چالش می‌کشد. بر اساس الگوی برش‌هایی که روی حیوانات صورت گرفته، این احتمال وجود دارد که بیورها برای پوستشان هدف قرار گرفته باشند.

پروفسور Sabine Gaudzinski-Windheuser اهمیت این کشف را در گسترش درک رژیم غذایی اولیه هومینین‌ها برجسته می‌کند و این باور رایج مبنی بر اینکه اروپایی‌های اولیه عمدتاً تا حدود۵۰ هزار سال پیش به شکارهای بزرگ متکی بودند را مورد بازنگری قرار داد و طیف غذایی بسیار زودتر و متنوع‌تری را در میان این جمعیت‌های انسانی باستانی به نمایش گذاشت.

محققان می‌گویند: شواهد باستان‌شناسی از دوران بیلزینگسلبن تنوع بیشتری را در انتخاب طعمه توسط انسان‌های پلیستوسن میانی نسبت به آنچه که معمولاً تصدیق می‌شود، نشان می‌دهد، و تاریخچه بسیار عمیق‌تری از زندگی با طیف گسترده‌تر از آنچه که معمولاً فرض می‌شود، نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز