خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در دیدار با خبرنگاران مطرح کرد؛

مشکل هنرهای تجسمی «پایین بودن سطح سواد بصری» و «عدم شناخت مخاطبان» است

مشکل هنرهای تجسمی «پایین بودن سطح سواد بصری» و «عدم شناخت مخاطبان» است
کد خبر : ۱۵۱۴۱۱۶

یادی از مجید فروغی و دیگر خبرنگاران درگذشته عرصه تجسمی

امیر خراسانی‌زاده (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران) طی یک نشست با اهالی رسانه، روز خبرنگار را گرامی داشت و بر همکاری بیشتر رسانه‌ها با نهادهای مربوطه برای معرفی بهتر هنرهای مختلف عرصه تجسمی، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری دفتر کل هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر برای گرامیداشت روز خبرنگار، امروز سه‌شنبه 16 مردادماه در موزه هنرهای تهران برگزار شد. 

امیر خراسانی‌زاده (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی) با حضور در این رویداد طی صحبت‌هایی که داشت روی همکاری بیشتر رسانه‌ها برای معرفی بیشتر هنرهای چندگانه تجسمی با دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، موزه هنرهای معاصر و دیگر بخش‌های ذیربط تاکید کرد. 

خراسانی‌زاده در ابتدای صحبت‌هایش گفت: پیشاپیش روز خبرنگار را به شما اهالی رسانه تبریک می گویم.

او ادامه داد:خبرنگاران همیشه چشمانی ناظر هستند و مخاطب از دید آنها پیرامون را می نگرد و از اتفاقات و خبرها آگاه می‌شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ادامه داد: روز گذشته بود که با آقای نوفرستی مدیر روابط عمومی موزه و دیگر همکاران صحبت‌هایی داشتیم و به موضوعاتی پرداختیم که من مهمترین آنها را با شما به اشتراک می‌گذارم. 

وی افزود: آنچه می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم ظرفیت ویژه هنرهای تجسمی و در مقابل، عدم شناخت افکار عمومی است. واقعیت این است که در رسانه‌ها درباره هنرهای تجسمی و رشته‌های آن برنامه‌هایی مستقل نداریم. به طور مثال در تلویزیون شاهد برنامه‌‌ای نیستیم که به هنرهای تجسمی اختصاص داشته باشد. این در حالی است که تعداد هنرمندان این عرصه بر خلاف هنرهای دیگر بسیار زیاد است. 

خراسانی‌زاده در ادامه بیان کرد: به طور مثال در هنر سینما مجموع سینما‌گران خانه سینما کمتر از بیست هزار نفر است. این در حالی است که ما فقط در انجمن خوشنویسان ایران چند صد هنرمند داریم که دارای رتبه‌عالی هستند. در عرصه گرافیک و تصویرسازی و عکاسی هم همینطور است و تعداد هنرمندان این عرصه‌ها بسیار بالاست. اما در مقابل می‌بینیم این هنرها برنامه‌های رسمی ندارند. 

در رسانه ها در این‌باره برنامه نداریم. در حالی که تعداد هنرمندان اسن عرصه زیاد است. مجموع سینماگران در خانه سینما کمتر از بیست هزارنفر است. ما فقط در انجمن خوشندیسی چندصد داریم که رتبه عالی دارند. عرصه گرافیک عکاسی هم همینطور است. اینها چرا نباید برنامه رسمی داشته باشند.

او تاکید کرد: این ایجاد توجه نسبت به هنرهای تجسمی جزو برنامه‌های جدی ماست. و خب اگر مردم این هنرهای دوازده گانه را جدی نگیرند، کار پیش نمی‌رود و شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

خراسانی‌زاده ادامه داد: اتفاق خوبی که رخ داده این است که طی چند سال گذشته بر تعداد خبرنگاران تخصصی این حوزه افزوده شده است. البته باید بگویم تعداد خبرنگاران تجسمی به اندازه همین افرادی نیست که در جمع حضور دارند. ما در شهرها و استان‌ها هم خبرنگار داریم. 

او تاکید کرد: پایین بودن سطح سواد بصری مشکلی است که وجود دارد و در این‌باره در سند هنرهای تجسمی به این مورد پرداخته شده است.

امیر خراسانی‌زاده گفت: اگر اتفاقات هنری مربوط به عرصه هنرهای تجسمی و جشنواره تجسمی فجر و باقی رویدادها دیده شده دلیلش زحمات شما خبرنگاران است. تعدادی از شما را هر هفته در برنامه‌ها می‌بینیم که حضور پیدامی‌کنید. و امیدوارم این هنرهای تجسمی قدر این ظرفیت رسانه‌ای را بداند. 

اگر جشنواره تجسمی فجر دیده شده بابت زحمات شماست. تعدادی از شما را هر هفته در برنامه ها می‌بینیم و از شما ممنونم. امیدوارم هنرهای تجسمی قدر این ْظرفیت را بداند.

خراسانی‌زاده در پایان صحبت‌هایش گفت: من تک تک مطالبات شما خبرنگاران و اهالی رسانه را مفید می‌دانم و  بابت همه این‌ها و کارهایی که در طول سال انجام می‌دهید،‌از شما قدردانی می کنم.

در بخش از مراسم از مجید فروغی (مدیر روابط عمومی و خبرنگار که چندی پیش از دنیا رفت یاد شد.  سابق  در ادامه یاد خبرنگاران درگذشته نیز با ذکر صلوات و فاتحه‌ای گرامی داشته شد. 

در پایان خبرنگاران به اتفاق امیرخراسانی‌زاده و دیگر مسئولان حاضر در برنامه از  موزه هنرهای معاصر دیدن کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز