خبرگزاری کار ایران

تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در همدان

تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در همدان
کد خبر : ۱۵۰۰۷۴۱

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین آغاز به کار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: به منظور جذب مشارکت خیرین میراث‌فرهنگی، بانک اطلاعاتی پروژه‌ها و آثار میراث‌فرهنگی نیازمند حمایت کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، فریدون فعالی، سه‌شنبه ۱۲تیرماه گفت: تامین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت‌های کاری در این وزارتخانه است.

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه محدودیت منابع دولتی هیچ وقت کفاف این اقدامات را نمی‌دهد، اضافه کرد: بر این اساس ماموریت‌هایی به این انجمن و به عمق تمدن هفت هزار ساله داده شده و تلاش می‌شود این مهم در تمامی شهرها نمود داشته باشد.

فعالی با بیان اینکه این ماموریت با حساسیت پیگیری می شود، تصریح کرد: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اهدافی از قبیل ایجاد زمنیه مشارکت خیرین این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی برای حفظ، مرمت و احیای بناهای و محوطه‌ها، بافت‌های تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول‌فرهنگی و تاریخی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می کند.

فعالی با اشاره به اینکه روش‌هایی که می‌توان برای تعهدات اهداف استفاده کرد، بیان کرد: بهره‌مندی از تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی خیرین صاحب نظر و شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: فراهم سازی زمینه دریافت منابع مالی و یا هدایای اموال منقول و غیر منقول در اختیار دوستدار میراث فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی از آماری از محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی، اموال منقول و غیر منقول نیازمند، احیا و حفظ نگهداری میراث فرهنگی ناملموس و میراث در خطر و نیازمند پاسداری فوری باید مورد توجه باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این جلسه گفت: باید افتخار کنیم در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید کارهای بسیار خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده و کارهای ارزشمندی نیز در حال انجام است.

محسن معصوم علیزاده ایجاد انجمن خیرین میراث‌فرهنگی را بسیار مثبت و ارزشمند ارزیابی و تصریح کرد: با تشکیل این انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی پای کار آمده و شاهد حفظ و صیانت از میراث‌فرهنگی و تمدن کهن ایران خواهیم بود.

 او گفت: باید این فرهنگ خوب را به تک تک جامعه انتقال داده و کمک کنیم در لایه‌های میانی آگاه‌سازی لازم انجام شده و به جای تخریب آثار میراث‌فرهنگی آنها را حفظ و نگهداری کنیم و کارکرد آنها را بر اساس نیاز روز تغییر دهیم.

محمدرضا عراقچیان از فعالان میراث‌فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه گفت: شهرهای ری، همدان و بلخ از ابتدا شهر بودند و این مایه مباهات برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و ایجاد موزه موقت و حفظ و نگهداری از آثار میراث‌فرهنگی در کهن شهر همدان بسیار حائز اهمیت است و قطعاً همدان از جمله انجمن‌های فعال در این حوزه خواهد بود.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر دیگر حاظران در این نشست، محسن معصوم علیزاده به عنوان رئیس مجمع، محمد سیفی کار به عنوان نایب رئیس و حمیدرضا حاجی بابایی، شهرام شیروانی، محمدرضا عراقچیان، محمدعلی طاهری مقدم، علی صحرایی ، ولی نصیری مطلق، رامبد صداقت همدانی، مسعود میدانچی و سعید ترابیان به عنوان اعضای  انجمن خیرین میراث‌فرهنگی همدان معرفی شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز