خبرگزاری کار ایران

افتتاح یک بنای تاریخی هر ۲۰ روز/ حمام قلعه همدان احیا شد

افتتاح یک بنای تاریخی هر ۲۰ روز/ حمام قلعه همدان احیا شد
کد خبر : ۱۴۹۷۴۷۸

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه میراث فرهنگی، احیای پرسرعت بناهای تاریخی و فرهنگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، بنای تاریخی حمام قلعه همدان یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و مدیران استانی افتتاح شد. 

شهاب طلایی شکری در این مراسم گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه میراث فرهنگی، احیای پرسرعت بناهای تاریخی و فرهنگی است. 

هر ۲۰ روز یک افتتاحیه

او ادامه داد: ما در صندوق توسعه و احیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر ۲۰ روز یک بنای تاریخی مرمت شده را افتتاح کرده و به زیرساخت‌های گردشگری کشور اضافه می‌کنیم. 

حمیدرضا حیدری معاون میراث فرهنگی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز حمام قلعه در همدان افتتاح شد و مرمت بناهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در راستای جذب گردشگر حرکت می‌کنیم. 

او با بیان اینکه این حمام متعلق به دوران قاجار است، تصریح کرد: این بنا به شماره ۵۰۲۳ و در ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

حیدری با اشاره به اینکه این بنا در یک طبقه با زیربنای حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاربری حمام احداث شده است، افزود: در حال حاضر این بنا در تملک میراث فرهنگی است و در راستای بهره برداری به دو نفر به نام‌های شیرمحمدی و چاردولی واگذار شده است. 

معاون میراث فرهنگی همدان ادامه داد: افرادی که این بنا به آن‌ها واگذار شده تمام تلاش خود را کردند تا این بنا به لحاظ فنی احیا و مرمت شود و همه نکات را رعایت کردند. 

مرمت بنا با رعایت حساسیت‌های بسیار

حیدری با بیان اینکه در تمام مدت مرمت این بنا شاهد بودیم که حساسیت این افراد بیش از حساسیت ما بود، گفت: این جای خوشبختی دارد که این بنا به این افراد واگذار شد و امروز این مژده را می‌دهیم که به جز این بنا، بناهای دیگری نیز در حال مرمت هستند. 

او با تأکید بر اینکه مرمت بناهای دیگر در همدان داریم توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در راستای جذب گردشگر حرکت می‌کنیم. 

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بالا بردن ظرفیت‌های مربوط به زیرساخت گردشگری هدف اصلی در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: امیدواریم به اهدافتان برسیم تا خدمات خوبی به گردشگران ارائه دهیم. 

حمام قلعه با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد ریالی بخش خصوصی، با کاربری فرهنگی، پذیرایی، مرمت شده و به عنوان ظرفیت‌های گردشگری استان و کشور اضافه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز