خبرگزاری کار ایران

بازدید سفرای چهار کشور خارجی از جاذبه‌های گردشگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۰۱۱

سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه خود به استان قزوین از کاروانسرای جهانی سعدالسلطنه، موزه حمام قجر، کلیسای کانتور، منطقه الموت و روستای گردشگری الولک بازدید کردند.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مایکل وهی میلتونگا والش روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه این بازدیدها گفت: از سفر به قزوین هیجان‌زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند، پشیمان خواهند شد و در دیدار با آن‌ها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت. 

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان‌نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم، خوشحالیم. 

او اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان‌نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند. 

سفر به قزوین برای من بسیار هیجان‌انگیز است/ زیبایی‌های قزوین را بین سایر سفرا و هموطنان کره‌ای خودم تبلیغ خواهم کرد

کیم جونپیو در بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قزوین گفت: به مدت سه ماه است که به عنوان سفیر عازم جمهوری اسلامی ایران شده‌ام و سفر به قزوین اولین سفر خارج از تهران من در ایران است و از این جهت تا زمانی که در ایران هستم سفر به قزوین را فراموش نخواهم کرد. 

سفیر کره‌جنوبی در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: قزوین به تاریخ زیبا و غنی معروف است و باعث افتخار است که در این شهر حضور دارم. 

او افزود: پس از بازگشت به تهران نه تنها به سفرای دیگر بلکه به تمامی کره‌ای‌های علاقه‌مند به ایران، قزوین را معرفی خواهم کرد و این وظیفه امروز من است که راجع به قزوین به همه اطلاع دهم. 

سفرای چهار کشور همچنین در مراسم افتتاحیه جشنواره روستایی و عشایر قزوین که به‌مناسبت فرا رسیدن آیین کهن پنجاه به‌در و با هدف معرفی ظرفیت‌های روستایی و عشایر استان برگزار شده‌است، شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز