خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مصایبِ یک خواننده خجالتی: هر روز مقابل ۲۰۰ تماشاگر بدون میکروفن می‌خوانم!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۷۸

خواننده و بازیگر پروژه موسیقایی نمایشی «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده از حضور در اجرایی سخن گفت که توانسته نقش مهمی در زندگی حرفه‌ای و تقویت انگیزه‌هایش برای حضور در صحنه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروژه نمایشی موسیقایی «وتو هم برنگشتی» اولین اثر مهیار علیزاده در عرصه کارگردانی است که پس از پروژه‌های متعدد خود در عرصه موسیقی فیلم، آلبوم و اجراهای زنده موسیقایی، به صحنه رفته و تاکنون با استقبال قابل توجه مخاطبان نیز رو به رو شده است. 

علیزاده درباره این پروژه نمایشی موسیقایی متفاوت نوشته است: زمانی که همه چیز در حال نابودی است، گذشته به سمتت هجوم می‌آورد…؛ «و تو هم برنگشتی» درامی در ستایش زندگی و نشان دهنده نحوه تقابل انسان مدرن با گذشته، امروز و آینده خود است. گفتنی است محمد شمس لنگرودی، امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور و آرش الیگودرزی (خواننده – بازیگر)، وصال علوی (خواننده – بازیگر) از هنرمندانی هستند که در این پروژه حضور دارند. 

آرش الیگودرزی درباره جزییات حضورش در نمایش «و تو هم برنگشتی» گفت: حضور در پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» اولین تجربه من در عرصه بازیگری و خوانندگی در صحنه تئاتر است. مسیری که پیش از این در فیلم «ساعت شش صبح» مهران مدیری آن را تجربه کرده بودم اما همه خوب می‌دانیم که بازی در قاب سینما با آنچه در صحنه تئاتر روی می‌دهد، تفاوت‌های زیادی دارد. اما من دل به دریا زدم و فرآیند جدیدی را در مسیر کارهای هنری‌ام آغاز کردم که دوستان تازه‌ای هم برای من پیدا شد. 

این خواننده جوان درباره چگونگی حضورش در پروژه «و تو هم برنگشتی» بیان کرد: خانم ساغر رجبی که اکنون در پروژه حضور دارد، در فیلم «ساعت شش صبح» آقای مدیری نیز حضور داشت. همین آشنایی قبلی باعث شد که بنده از طریق این هنرمند به مهیار علیزاده معرفی شوم. البته پیش از این قرار بود در پروژه دیگری از مهیار علیزاده افتخار همکاری داشته باشم؛ اما آن پروژه کنسل شد و بنده سعادت پیدا کردم تا در این کار همراه دیگر دوستان هنرمندم باشم. 

وی افزود: در ابتدای شروع تمرینات، کار کمی برایم سخت بود، اما به دلیل اینکه بخش‌هایی از زندگی شخصیت «خیام» نمایشنامه با بخش‌هایی از زندگی من مطابقت داشت، رفته رفته ماجرا برای من جالب‌تر و جذاب‌تر شد و توانستم حس خوبی از بازی در این نقش دریافت کرده و کار را برای خودم روی صحنه آسان‌تر کنم.

او ادامه داد: کما اینکه حضور مهیار علیزاده به عنوان کارگردان، فرزین محدث به عنوان بازیگردان و راهنمایی‌های خانم رجبی و دیگر دوستان خیلی در پیشبرد کارهایم موثر بود. 

الیگودرزی در ادامه گفت: آنچه روی صحنه به عنوان خواننده انجام دادم، اجرای آثاری در حال و هوایی موسیقی‌های مرحوم فرهاد مهراد بود که همواره به او و آثارش علاقه‌مند بودم و هستم. از طرفی ماجرا برایم تجربه ارزشمندی شد چون هر روز مقابل ۲۰۰ تماشاگر بدون میکروفن می‌خوانم. شرایطی که موجب شد صدایم را روی فرم نگه دارم. البته همین خوانش هم برایم استرس بسیار زیادی داشت چون جای بازی من در صحنه دقیقا لبه سِن در نزدیک‌ترین مکان مقابل تماشاگر است که این هم در اولین روزهای اجرا برایم سخت بود و چون کمی خجالتی هم هستم خیلی اذیت می‌شدم اما بعد از مدتی توانستم این استرس را هم کنترل و شکل جدیدی از بازی و خوانندگی را روی صحنه تجربه کنم. 

این خواننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: من اساسا انسان خجالتی هستم حتی در برخی از اجراهایم هم وقتی زیادی روی صحنه باشم هم زود خسته می‌شوم و هم خجالتی هستم.

الیگودرزی در پایان گفت: اما با حضور در پروژه موسیقایی «و توهم برنگشتی» احساس می‌کنم دری به رویم باز شده که من را برای انجام تجربه‌های بیشتر هم در خوانندگی و هم در بازیگری ترغیب می‌کند. شرایطی که در یک صحنه نمایشی آفرینش‌گر لحظات نمایشی و موسیقایی است که با محوریت مسئله‌ای چون «فراموشی» و «عشق» آن هم بدون میکروفن، تجربه جدیدی را برای خواننده‌ای چون من رقم می‌زند. 

گفتنی است، پروژه نمایشی موسیقایی «وتوهم برنگشتی» به نویسندگی ساغر رجبی و کارگردانی و آهنگساز مهیار علیزاده ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک تهران روی صحنه می‌رود و علاقمندان برای تهیه بلیت این اثر می‌توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
امیر ناصری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز