خبرگزاری کار ایران

تک‌اجرای نمایش «قال و مقالِ» عشقِ کهکشانیِ «زحلِ نادان»

تک‌اجرای نمایش «قال و مقالِ» عشقِ کهکشانیِ «زحلِ نادان»
کد خبر : ۱۴۰۹۶۴۲

«زحل نادان» نخستین قسمت از سه‌گانه «قال و مقال» به کارگردانی کورش توکلی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، «زحل نادان» نخستین قسمت از سه‌گانه‌ «قال و مقال» است که محمود هدایتی متن آن را با الهام از بیت «من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان/ قال و مقال عالمی می‌کشم از برای تو» از  غزل‌های حافظ شاعر پارسی، به رشته تحریر درآورده است. 

این نویسنده در «زحل نادان» عاشقانه‌ای متفاوت و فرازمینی روایت می‌کند. در این نمایش سیاره زحل در حالی دلباخته‌ سیاره دیگری می‌شود که عشق او نظام و ساختار کهکشان را بر هم خواهد زد. در حالی که زحلِ شیدا و شوریده ناگزیر از این عشق است و شیفته‌ی او…

نگاه عارفانه و عاشقانه‌ی زیر متن داستان و فضایی موزیکال فانتزی که فی‌النفسه با عشق و عرفان در تضاد ساختاری است، از مهمترین بارزه‌های این نمایش است. 

کورش توکلی در خوانش «زحل نادان»، نیز بدعت‌هایی داشته و این خوانش را با اجرای ۸ قطعه موسیقی زنده به یک کنسرت نمایش تبدیل می‌کند. 

در این اجراخوانی، بازیگران جوان و جویای نامی چون سارا سیبی که اخیرا از او نمایش «خانم» را در تماشاخانه ایرانشهر و سپس شهرزاد شاهد بودیم. علی دولت، امیر ملکی، حامد مبردی و سجاد حسین‌پور به ایفای نقش می‌پردازند. 

این اثر نمایشی را زاهد برزگر و محمود هدایتی تهیه و تولید کرده و محمد لهاک نیز به عنوان مجری طرح ایشان را همراهی می‌کند. 

دیگر عوامل این تک اجرای عبارتند از عطیه سلیمانی، شقایق نمازکار: نریشن، آهنگساز: آریان خسروی - کورش توکلی، طراح گریم: مهسا درویش، طراح‌صحنه: پژمان برزگر، طراح نور: کورش توکلی، معصومه پورنورام، دستیار کارگردان: درسا کتال، منشی صحنه: یگانه شمس آبادی، طراح پوستر و تیزر: فرهاد توکلی، مدیر روابط عمومی: محمد لحاک، مدیر سوشال مدیا و مارکتینگ: نوید عصمتی - امیر عباس حیدری، کاور آرت موسیقی: مهتاج انصاری و مدیر رسانه: محمد دانشور. 

«زحل نادان» نخستین قسمت از سه‌گانه «قال و مقال» به کارگردانی کوروش توکلی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ به ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود، علاقمندان برای تماشا و تهیه بلیط کنسرت‌نمایش «زحل نادان» از هم‌اکنون می‌توانند از طریق سامانه تیوال اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز