خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «پَتتیک»؛

روایت «غم‌انگیز» از فروپاشی روانی یک انسان/ چقدر این شخصیت آشناست!

روایت «غم‌انگیز» از فروپاشی روانی یک انسان/ چقدر این شخصیت آشناست!
کد خبر : ۱۴۰۴۳۵۳

نرگس ذاکری ابراز امیدواری کرد سهم انیمیشن از رویدادهای سینمایی با حضور فیلمسازان این عرصه در نشست‌های تخصصی یا اختصاص عناوین و سرفصل‌هایی به موضوعات و مسائل این حوزه پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نرگس ذاکری کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه پویانمایی «پَتتیک»، از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در آستانه برگزاری این رویداد درباره اثر خود توضیح داد: «پتتیک» نام یکی از سونات‌های بتهوون است و معنای لغوی آن هم «غم‌انگیز» است. این انیمیشن در ۶.۵ دقیقه و با تکنیک انیمیت دو بعدی و فریم‌بای‌فریم ساخته شده است.

وی درباره موضوع این اثر هم گفت: روایت اصلی این انیمیشن کوتاه درباره فروپاشی روانی یک انسان است. فشارهای ناشی از چیزهایی که این فرد در اطراف خود می‌بیند، باعث فروپاشی روانی‌اش می‌شود و او تلاش دارد تا بهترین راه را برای عبور از رنج‌های خود انتخاب کند.

کارگردان «پَتتیک» درباره دغدغه اصلی خود برای ساخت این اثر هم گفت: حس می‌کنم همه آدم‌ها چنین شرایطی را تجربه می‌کنند. همه ما تلاش داریم تا از رنج‌هایی که می‌بریم، یک بازخورد هنری داشته باشیم تا با آن‌ها مواجه شویم. معتقدم این احساس مختص همه انسان‌هاست.

ذاکری با اشاره به اینکه اولین نمایش اثرش را در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران تجربه می‌کند، گفت: هیجان زیادی دارم که این کار را روی پرده سینما ببینم. افرادی که تا امروز انیمیشن «پَتتیک» را دیده‌اند، غالبا می‌گویند چقدر این شخصیت برای ما آشناست. گویی همه مخاطبان می‌توانند خودشان را به جای کاراکتر اصلی فیلم بگذارند. این اثر سوژه‌ای جهانشمول دارد.

وی درباره تجربه‌های حرفه‌ای خود هم توضیح داد: این کار دومین انیمیشن کوتاه من است که کار اولم هم دو سال پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت و بعدها در چند جشنواره جوایزی هم دریافت کرد، اما نمی‌دانم بازخوردها نسبت به دومین کارم چه خواهد بود.

کارگردان «پَتتیک» درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در ساخت این انیمیشن کوتاه گفت: برای همکاری با مرکز، طبق روال تعریف شده طرح خود را ثبت کردم و بعد این همکاری شکل گرفت. برای کارهای انیمیشن جذب سرمایه چندان ساده نیست و از ابتدا فکر می‌کردم که این کار را با سرمایه‌گذاری مرکز گسترش می‌توانم بسازم.

این کارگردان درباره پیشنهاد خود برای بهبود فرآیند حضور انیمیشن‌های کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: به‌عنوان یک انیمیشن‌ساز خیلی علاقه دارم که سهم انیمیشن در ویترین این رویداد پررنگ‌تر باشد. البته این درست است که جشنواره فیلم‌کوتاه تهران مانند جشنواره پویانمایی تهران، رویدادی مختص انیمیشن نیست و قرار است در کنار فیلم‌های کوتاه، به انیمیشن‌های کوتاه هم بپردازد اما می‌توان در بخش‌های جنبی مانند نشست‌های تخصصی گفتگوهای بیشتری با کارگردانان انیمیشن‌ساز داشت تا حضور این گروه هم در جشنواره پررنگ‌تر باشد. شخصا دوست دارم که بتوانیم استفاده بیشتری از فرصت برگزاری جشنواره ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز