خبرگزاری کار ایران

انتشار جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران»

انتشار جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران»
کد خبر : ۱۳۸۰۴۹۰

جلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران منتشر شد. این مجلد به حرف‌های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، هفتمین جلد دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی (رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی) و ویراستاری علمی محمّد جعفری (قنواتی) منتشر شد. 

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» دانشنامه‌ای تخصّصی دربارۀ فولکلور و فرهنگ عامۀ مردم ایران است. این دانشنامه عمده‌ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی‌گیرد که در بیست کد طبقه‌بندی شده است؛ خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب و رسوم، نهادها و مؤسسات مرتبط با مردم‌شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت‌ها و صاحب‌نظران تأثیرگذار در این زمینه، کتاب‌ها و متون فولکلوریک برخی از کدهای این مجموعه است که به فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران می‌پردازد. 

بیش از ۱۲۰ پژوهشگر و مؤلّف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهش‌گران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محقّقان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی‌اند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهش‌گران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. 

جلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران به حرف‌های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد. 

این مجلد در ۷۵۸ صفحه و قطع رحلی، با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۵۰هزار تومان از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز