خبرگزاری کار ایران

علیرضا معاف:

وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است

وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است
کد خبر : ۱۳۵۹۷۴۸

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از اهتمام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام فعالیت‌های دینی و قرآنی ادامه داد: معدل مدیران استان‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بالاتر است و اعتقاد آن‌ها به کار قرآنی و دینی بی‌سابقه است.

به گزارش ایلنا، علیرضا معاف با بیان این مطلب گفت: امروز در زمانه‌ای هستیم که برنامه‌های دینی، قرآنی و فرهنگی در کشور از لایه اشراف فرهنگی خارج شده و وارد لایه مردمی و مردم متدین شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و قرآن کریم ادامه داد: از حیث پدیدار شناختی نمایشگاه کتاب و قرآن پدیده هایی است که میلیون‌ها نفر مخاطب به محل برگزاری آن می‌آیند، کتاب خریداری می‌کنند و کتاب تورق می‌کنند و این امر پدیده قابل ملاحظه‌ای است و همچنین استقبال مردمی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز بی‌سابقه است.

معاف در عین حال تصریح کرد: جشنواره‌های چندگانه فجر نیز با توجه به پسا اغتشاشات و پسا مهسا با رونق و شکوه خود برگزار شد و یک مدیر فرهنگی باید به این موضوعات توجه داشته باشد و در زمانه‌ای که برخی ادعا می‌کنند مردم دیگر علاقه‌ای به دین ندارند شاهد استقبال مردمی از راهپیمایی غدیر هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ شمارگان کتاب دینی (به غیر از قرآن) رقم ۹ هزار و ۷۰۰ را شاهدیم و برنامه‌های دینی مانند برنامه محفل جزو ۱۰ برنامه صدا و سیما است.

معاون قرآن و عترت در عین حال تصریح کرد: گرایش و استقبال مردم در شب‌های مردمی و تبدیل این فضا به تفرجگاه مردمی موضوعی قابل توجه است و بر اساس آمار اعلام شده استقبال مردمی پدیده قالب در نمایشکاه قرآن کریم است.

وی با تقدیر از اهتمام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام فعالیت‌های دینی و قرآنی ادامه داد: معدل مدیران استان‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بالاتر است و اعتقاد آنها به کار قرآنی و دینی بی‌سابقه است.

معاف تاکید کرد: وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است و باید از حیث زیرساختی حوزه قرآن و دین فربه شویم.

وی ادامه داد: نباید نسبت به قرآن نگاه فرمایشی و حاشیه‌ای داشت و دولت مردمی، دولت مردمی و مکتبی است و باید وارد بحث‌های عملیاتی‌تر در این زمینه شویم.

معاون قرآن و عترت تاکید کرد: توجه دولت مردمی بر رویکردهای نوین مردمی است.

در پایان این بخش از همایش، معاف به پرسش‌های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در زمینه فعالیت های دینی و قرآنی پاسخ گفت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز