کتاب «گردشگری خوراک» منتشر شد
کتاب «گردشگری خوراک» با تاکید بر پیوند میان خوراک و فرهنگ و سفر تاثیرپذیری از ریشههای تاریخی و فرهنگی جوامع محلی منتشر و روانه بازار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «گردشگری خوراک (راهکارهای توسعه گردشگری گاسترونومی در مقاصد)» تالیف بهار بیشمی و محمدرضا داوری به همت نشر تاچارا در ۱۰۴ صفحه با تیراژ ۲۲۰۰ نسخه و با قیمت ۵۹ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد.
گردشگری خوراک یا گردشگری گاسترونومی را نباید معادل رفتن به یک رستوران لوکس و خوردن غذاهای گران قیمت دانست. گردشگری گاسترونومی، یک فعالیت فرهنگی است و گردشگران را در میراث کهن جامعه میزبان غوطهور میکند. این شاخه گردشگری، پیوند میان خوراک و فرهنگ و سفر است و از ریشههای تاریخی و فرهنگی جوامع محلی تاثیر میپذیرد. گردشگری گاسترونومی به طیف گستردهای از فعالیتهای مرتبط با خوردنیها و نوشیدنیها میپردازد؛ از شیوههای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه غذاهای محلی گرفته تا رویدادهای آیینی مرتبط با غذا.
خوردنیها و نوشیدنیها از چنان ظرفیتی برخوردار هستند که میتوانند یک جامعه محلی را به یک مقصد گردشگری جذاب و منحصر به فرد تبدیل کنند. کتاب «گردشگری خوراک» سعی دارد با ارائه راهکارهای منسجم و هدفمند، به مدیران و فعالان حوزه گردشگری کمک کند تا ضمن توسعه مناطق مستعد، آنها را به بازار جهانی گردشگری گاسترونومی معرفی کنند.
این کتاب با فصلی درخصوص رابطه غذا و گردشگری آغاز میشود و به توسعه گردشگری گاسترونومی میرسد و از تحلیلها و مقایسههای مختلف با رقبا میگوید و در نهایت توصیههای خود را ارائه میدهد.