خبرگزاری کار ایران

هنرمندان موسیقی از پوشاک تولید داخل حمایت می‌کنند/ پوشاک داخلی رقبای خارجی زیاد دارد

هنرمندان موسیقی از پوشاک تولید داخل حمایت می‌کنند/ پوشاک داخلی رقبای خارجی زیاد دارد
کد خبر : ۱۱۶۰۰۴۱

موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، تفاهم‌نامه‌ای در راستای حمایت هنرمندان موسیقی از پوشاک تولید داخل کشور امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، روز گذشته شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ حسن اردستانی (مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوازی نو) و ابوالقاسم شیرازی (ریاست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران) در دیداری صمیمانه، تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری مشترک امضا کردند. 

این تفاهم‌نامه در راستای حمایتِ هنرمندان موسیقی از تولیدات پوشاک داخلی شکل گرفته است. آوازی نو پوشاک تولید داخل را به مخاطبانش معرفی می‌کند.

در این نشست حسن اردستانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوازی نو گفت: هنر موسیقی یکی از پر مخاطب‌ترین انواع هنرهاست که همواره مورد استقبال اقشار مختلف جامعه بوده و سطح نفوذ بالایی را در جامعه به خود اختصاص داده است. در تمام دنیا صنایع مختلف، به خصوص صنعت پوشاک و مُد برای برقراری ارتباط با جامعه و معرفی محصولات خود از هنرمندان استفاده می‌کنند و این تعامل به صورت کاملا حرفه‌ای در جریان است. تا جایی که هنرمندان و صنعتگران به یکدیگر به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنند. 

اردستانی تاکید کرد: یکی از موفق‌ترین انواع این تعامل صرف‌نظر از محتوای موسیقی، گروه معروف موسیقی کره جنوبی یعنی «بی تی اس» است که بر اساس گزارش رسمی پژوهشگران در سال ۲۰۱۱ به ازای هر ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاریِ فرهنگی موسیقایی، ۴۱۲ دلار محصولات مصرفی دیگر که مرتبط با صادرات فرهنگی بوده صادر شده و یک سود غیر مستقیم را از جانب موسیقی عاید صنعت پوشاک، IT و… در کشور کره جنوب کرده است. 

اردستانی گفت: لذا ما بر این اعتقادیم صنعت پوشاک برای معرفی محصولات و خدمات خود می‌تواند به عنوان بهترین فرصت از طریق هنرمندان موسیقی عمل کند و در یک تعامل دو سویه ضمن حمایت از صنایع داخلی می‌توانیم به ترویج و انتشار بهتر موسیقی نیز کمک کنیم. 

او ادامه داد: در این میان پروژه‌های موفق و نا موفقی تاکنون به شکل جسته و گریخته انجام شده که گاهی با کج سلیقگی‌ها در انتخاب برند مورد نظر که یا برند خارجی بوده و یا بدون شناختِ ظرفیت بِرند، هنرمندان دست به همکاری‌های بی‌نتیجه‌ای در این زمینه زده‌اند. 

این تهیه کننده قدیمی موسیقی ایران گفت: لذا این همکاری تخصصی بین موسسه آوازی نو با مخاطبان قابل توجه در جامعه و حضور اتحادیه تخصصی صنعت پوشاک می‌توان امر خطیر حمایت از هنر و صنعت داخلی را تسهیل کرده و با بررسی‌های کارشناسیِ هر دو طرف، خواهیم توانست با استفاده از هنر موسیقی، بِرندها و محصولات برتر داخلی در حوزه پوشاک را به جامعه معرفی کنیم. 

او تاکید کرد: موسسه آوازی نو پس از برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان این موسسه و اتحادیه پوشاک به موضوع این تفاهم نامه رسید تا در پروژه‌ای فرهنگی و خلاقانه برای ظرفیت‌های هنر و صنعت به صورت همزمان برای بالابردن سطح فرهنگی جامعه بهره‌مند شود. 

اردستانی در پایان صحبت‌هایش گفت: ما امروز اینجا هستیم تا گامی در راستای معرفیِ تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برداریم. امیدوارم مجموعه آوازی نو و اتحادیه پوشاک بتوانند همکاریِ مثبت و مفیدی در این زمینه با هم داشته باشند. 

پوشاکِ داخلی رقیبان خارجی بسیاری دارد

در بخش دیگری از این مراسم، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک گفت: در کار ما بر خلاف دیگر صنایع مانند خودرو، رقیبان خارجی بسیاری وجود دارند و از همین روست که پوشاکِ تولید داخل به حمایت بیشتری نیاز دارد. امیدوارم با همکاری شما، بهترین تولیدکنندگانِ کشور به مردم معرفی شوند تا به سمتی حرکت کنیم که مردم از تولیدات داخلی حمایت کنند. 

وی ادامه داد: ما در اتحادیه تلاش می‌کنیم تا طراحان جوان و خلاق را به سمت هنرمندان سوق دهیم. برای معرفی پوشاکی ایرانی و اسلامی، بهترین راه این است که از طریق هنرمندان این پوشاک به مردم معرفی کنیم. 

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای میان حسن اردستانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوازی نو و ابوالقاسم شیرازی ریاست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران امضا شد. این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های بیشتر امضا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز