خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برخورد با ۵۱۷ تور غیرمجاز طی ۵ ماه گذشته/ برخورد جدی در مبادی استان گیلان با ماشین‌های پلاک غیر بومی/ بازگرداندن بیش از ۱۵ هزار خودرو طی نخستین روزهای تعطیلات

برخورد با ۵۱۷ تور غیرمجاز طی ۵ ماه گذشته/ برخورد جدی در مبادی استان گیلان با ماشین‌های پلاک غیر بومی/ بازگرداندن بیش از ۱۵ هزار خودرو طی نخستین روزهای تعطیلات
کد خبر : ۱۱۱۹۳۶۹

معاون گردشگری استان گیلان با اشاره به برخوردهای جدی که با ماشین‌های پلاک غیر بومی در مبادی ورودی استان انجام می‌شود از بازگردانده شدن بیش از ۱۵ هزار خودرو طی روزهای نخست تعطیلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گسترش موج پنجم شیوع ویروس کرونا و رسیدن فوتی‌های روزانه به بیش از ۶۰۰ نفر، ستاد ملی کرونا را بر آن داشت تا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی بار دیگر تعطیلی سراسری برای کشور اعلام کند. هر چند عنوان شده بود که در تعطیلات پیش رو انجام سفر ممنوع است و تمام مبادی ورودی استانها و شهرها بسته خواهد شد اما باز هم شاهد تردد مسافران در جاده‌های کشور بودیم.

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه شروع شد و خاتمه این طرح هم تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرها را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهرها را ندارند.

هرچند این سخت‌گیری‌ها در تعطیلات گذشته که در خصوص تهران و کرج اعمال شده بود آنچنان که باید انجام نشد اما این گونه به نظر می‌رسد که در تعطیلات حاضر شاهد اعمال سخت‌گیری‌های پلیس در خصوص عدم تردد پلاک های غیر بومی در شهرهای مختلف کشور هستیم از آن جمله می‌توان به شهرهای شمالی کشور اشاره کرد.

حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری استان گیلان) با اشاره به آنکه سختگیری های بسیار زیادی در خصوص تردد پلاک‌های غیر بومی و ورود آنها به استان گیلان انجام می شود به ایلنا گفت: در بازدیدی که روز بیست و ششم مردادماه از شهرهای شرقی استان گیلان داشتیم با کاهش تردد مسافران روبرو شدیم. حتا سواحل شرقی استان خلوت است و می‌توان گفت در مبادی ورود به استان واحدهای بازرسی فعال هستند که مانع از ورود پلاک‌های غیر بومی استان می‌شوند در عین حال در خروجی هر شهرستان نیز ایست‌های بازرسی وجود دارد که در صدد اعمال جریمه و خروج پلاک های غیر بومی برمی‌آید. بخصوص در رامسر سختگیری‌های بسیار زیادی در خصوص ورود ماشین‌های پلاک غیر بومی به استان گیلان انجام می‌شود. 

به گفته معاون گردشگری استان گیلان؛ بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون جلوی ورود بیش از ۱۵ هزار خودرو گرفته شده است.

او در خصوص فعالیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان گیلان نیز گفت: تمام هتل‌های استان فعال هستند چراکه برخی از آن‌ها از قبل از اعلام ستاد کرونا دارای مهمان‌هایی بودند که همچنان در این هتل‌ها حضور دارند و برخی نیز به تازگی اقامت یافته‌اند با این وجود ضریب اشتغال هتل‌های استان پایین در حدود ۱۵ درصد است. هنوز ابلاغ جدیدی مبنی بر تغییر جایگاه هتل‌ها در حوزه درجه مشاغل فعال یا غیر فعال در زمان اعلام تعطیلی‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا به ما اعلام نشده است. در واقع می‌توان گفت هتل‌ها در استان گیلان همچنان در سطوح یک مشاغل فعال قرار دارند. رستوران‌ها نیز به صورت بیرون بر فعال هستند.

آذرپور همچنین از عدم برگزاری تورهای گردشگری در استان گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون با حدود ۵۱۷ تور غیر مجاز برخورد شده است. این تورها یا در فضای مجازی فعالیت داشتند و در فضای مجازی تبلیغات برگزاری تور مشغول بودند یا به صورت حقیقی برگزار شدند که با همکاری پلیس فتا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد و مانع برگزاری آن‌ها شدیم. با بسیاری از برگزارکنندگان این تورها برخوردهای قانونی شد و اخطار به آن‌ها داده شد. البته یک مورد داشتیم که مجدداً طور غیرمجاز برگزار کرد که شناسایی و به دستگاه قضا معرفی و جریمه شد.

بنابراین گزارش، تردد شبانه در طرح تعطیلات کنونی کماکان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد برابر مصوبات ستاد کرونا در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی ممنوع است. البته ناوگان حمل‌ونقل کالا، بار و مسافربری از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز