خبرگزاری کار ایران

ماجرای اقناع‌سازی با نامه‌های ایتالیایی

ماجرای اقناع‌سازی با نامه‌های ایتالیایی
کد خبر : ۱۰۸۹۴۸۴

به گزارش ایلنا، آیا فرستادن پیام بدون هدف، معنا دارد؟ مشخص است که فرستادن پیام از سوی فرستنده و سازنده آن باهدف صورت می‌گیرد. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق نظر فرستنده است که به آن «اقناع» می‌گویند.

یکی از مهم‌ترین فرستنده‌های پیام، رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها با استفاده از شیوه‌های اقناعی سعی می‌کنند که از طریق عقل یا احساس یا هر دو، بر مخاطب تأثیر بگذارند.

به‌عنوان مثال پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها با یک ترفند رسانه‌ای ایتالیایی‌های مقیم آمریکا را ترغیب کردند تا به خانواده‌ و اقوامشان در ایتالیا نامه بنویسند و از آن‌ها بخواهند به نامزد موردنظر آن‌ها رأی بدهند. اگر می‌خواهید از ماجرای نامه‌های ایتالیایی باخبر شوید این ویدئو را ببینید.

#سواد رسانه ای

#فضای_مجازی

#شبکه های اجتماعی

#اقناع

حجم ویدیو: ۱۷.۸۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز