سوژه شدن ششمین دوره انتخابات شهر و روستا توسط برنامه «۶+۱۳»
مسابقه پیامکی «۶+۱۳» کاری از صدا و سیمای مرکز آبادان با هدف افزایش سطح اطلاعاتی مخاطبان نسبت به کارکرد و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا تولید و از ۳۳ شبکه استانی پخش میشود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما، مسابقه پیامکی «۶+۱۳» کاری از مرکز آبادان است که به سفارش ستاد انتخابات معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما تولید میشود.
عدد ۱۳ به معنای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و عدد ۶ به معنای ششمین دوره انتخابات شهر و روستاست و همین دو عدد به عنوان نام برنامه هم در نظر گرفته شدهاند.
در این برنامه که مدت زمان آن ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه است درباره یکی از موضوعاتی که مردم باید درباره آن اطلاعات داشته باشند، صحبت میشود؛ به عنوان مثال موضوع شفافیت به میان میآید و سپس پرسیده میشود یک مسئول تا چه اندازه باید شفافیت داشته باشد و این شفافیتها چیست؟
در نهایت، بحث به سمت شفافیت مالی برده شده و یک سوال پرسیده میشود و آن هم این است که شما میدانید پولهایی که متعلق به شورای شهر است در کدام صندوق نگهداری میشود؟ مردم باید به این موضوع پاسخ بدهند و در مسابقه شرکت کنند.
دلیل پرداختن این مسابقه به مسئله شوراها، خلا محتوایی درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست زیرا مشخص شده عموم مردم اطلاعات کاملی نسبت به وظایف و کارکرد شوراها و عملکرد آنها ندارند.
این مسابقه پیامکی در راستای آموزش، آگاه ساختن و تلنگر زدن قدم برمیدارد و هدف از تولید آن، ارتقاء سطح اطلاعات مردم نسبت به عملکرد شوراهاست تا خردادماه امسال انتخاب درست و مطمئنی داشته باشند. همچنین کلید واژه «۲۸ خرداد» در این مسابقه پیامکی دائما تکرار میشود تا توجه مخاطب را به یک فرصت جدید جلب کند.
«۱۳+۶» در سه حوزه تصویری، صوتی و مجازی پخش میشود که شامل ۳۳ شبکه تلویزیونی، ۳۳ رادیوی استانی و ۳۳ کانال اختصاصی مراکز در شبکههای اجتماعی است.
این مسابقه پیامکی در هر قسمت سه جایزه به مبلغ ۵ میلیون ریال برای برندگان در نظر گرفته است که برندگان نخستین قسمت ۶+۱۳ آقایان محمدطاها جعفری از فارسان، حسین وارسته از اردبیل و نصرالله امینزاده گوهری از کرمان بودهاند.