خبرگزاری کار ایران

کتاب «جست‌و‌جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ» روانه بازار نشر شد

کتاب «جست‌و‌جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ» روانه بازار نشر شد
کد خبر : ۱۰۴۹۴۳۷

کتاب «جست‌و‌جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ» به عنوان راهنمای جمع‌آوری اخبار از شبکه‌های اجتماعی و راستی‌آزمایی آن‌ها با ترجمه خدیجه حیدری توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «جست‌و‌جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ» توسط مرکز آموزش‌های رسانه‌ای شبکه الجزیره نوشته شده و خدیجه حیدری آن را ترجمه کرده است. این کتاب که به عنوان راهنمای جمع‌آوری اخبار از شبکه‌های اجتماعی و راستی‌آزمایی آن‌ها شناخته می‌شود، در 148 صفحه روانه بازار نشر شد.

در این اثر، روزنامه‌نگاران مختلف تجربیات‌شان در زمینه تهیه خبر، گزارش، عکس و حتی آرشیو در طی پوشش خبری رویدادهای مهمی چون جنگ سوریه یا موج پناهندگی از سمت خاورمیانه به اروپا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، واتساپ و اسنپ‌چت را بیان کرده‌اند؛ تجربه‌هایی که به نظر می‌آید برای روزنامه‌نگاران ایرانی جدید باشند.

همچنین تلاش شده تا با ارائه تجربیات شماری از روزنامه‌نگاران برجسته و تحریریه‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و شهروند خبرنگاران بتوان با نقاط قوت و ضعف این روند آشنا شده و از تکنیک‌های تجربی در این بخش بهره برد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: امروزه همه افراد خواسته یا ناخواسته، با شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند. اهالی رسانه شاید بیشترین افرادی باشند که شبکه اجتماعی کارشان را تحت‌تأثیر قرار داده است. شبکه‌های اجتماعی از یک سو منبع خبری مهمی برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شده‌اند و از سوی دیگر چالش‌ها و مشکلاتی را پیش روی آن‌ها قرار داده‌اند. از مهم‌ترین این چالش‌ها، راستی‌آزمایی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌هایی است که در این شبکه‌ها قرار می‌گیرند.

این کتاب در 9 فصل و 148 صفحه توسط انتشارات سیمای شرق چاپ و منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 02188356436 تماس بگیرند یا از طریق سایت دیجی‌کالا آن را تهیه کنند.

همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان دانلود تمامی کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از سایت‌های کتابخوان «طاقچه» و «کتابراه» فراهم کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز