گردشگری و سیمرغ آن مدعی جدید پیدا کرد
برند سیمرغ که سال گذشته به عنوان برند گردشگری ایران رونمایی و معرفی شد، مدعی جدیدی پیدا کرده که آن را در سال 96 ثبت کرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سالهاست برند گردشگری و تعریف شعار و لگویی درخور ایران و جاذبههای گردشگری ایران تبدیل به دغدغه مسئولان گردشگری کشور شده است. حال که بالاخره بعد از سالها شاهد رونمایی از برند گردشگری ایرات هستیم، این برند مدعیان متعددی پیدا کرده است.
سال گذشته بود که از طرح «سیمرغ» فیروزهای با شعار «ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت» (Majestic Iran a Different Experience) به عنوان نشان و شعار گردشگری ایران رونمایی شد. اما اکنون افرادی مدعی شدهاند که سیمرغ برندی است که توسط آنها در سال 96 به ثبت رسیده و وزارتخانه میراث و گردشگری بدون توجه به این مهم این علامت تجاری را به عنوان برند گردشگری ایران معرفی کرده است.
اسلام شمس (وکیل پایه یک دادگستری) در این خصوص به ایلنا گفت: کلمه سیمرغ به لاتین و فارسی و تصویری شامل یک کره زمین که یک هواپیما به دور آن میچرخد و خط دوده آن تا نیمی از کره زمین کشیده شده و در سمت راست آن سیمرغ به لاتین و در زیر آن سیمرغ فارسی نوشته شده است در سال 96 توسط شرکتی که در حوزه مدیریت هتلداری، صدور چکهای مسافرتی، ترتیب دادن تورهای مسافرتی، رزرو بلیت، خدمات آموزشی مربوط به دورههای گردشگری، امور مربوط به هتلداری و محلهای اسکان و.... است، به ثبت رسیده و تا سال ۱۴۰۶ نیز اعتبار دارد. این درحالی است که وزارتخانه میراث و گردشگری بدون توجه به ثبت برند سیمرغ توسط شرکت خصوصی در صدد ثبت این برند در UNWTO برآمده اما در عرصه ملی آنرا به ثبت نرسانده.
او ادامه داد: هرچند این برند سال گذشته رونمایی شد اما امسال متوجه این موضوع شدیم و درصدد طرح آن با رسانهها برآمدیم. البته وزارتخانه میراث و گردشگری نیز اقدامات حقوقی در این خصوص آغاز کرده است.