خبرگزاری کار ایران

مدیر کتابخانه ملی در همایش مدیریت رسانه:

اخلاق و فرهنگ؛ گمشده ایرانیان است

کد خبر : ۲۲۱۴۱۸

ذخایر نفتی؛ جایگاه فرهنگی ما را گسترش نداد و تنها به سمت اعتیاد و طلاق وغیره کشانده شد. / گمشده ایرانیان اخلاق و فرهنگ است و یکی از چیزهایی که می‌تواند فرهنگ را در جامعه احیا کند؛ رسانه است.

علی اکبر فرهنگی از سخنرانان همایش مدیریت رسانه گفت:: دو سال پیش حرکتی را آغاز کردیم و نشست‌های فراوانی با فارغ‌التحصیلان مدیریت رسانه انجام دادیم تا امسال پس از نشست‌های مشترک با وزارت ارشاد و دکتر انتظامی، صالحی و سلطانی‌فر این کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بنیان‌گزار رشته مدیریت رسانه و استاد دانشگاه افزود: مدیریت رسانه رشته‌ای نوپا و جوان است که خیلی مورد استقبال قرار گرفته و توانسته در کمتر از دو دهه جایگاه خود را پیدا کند و حرف‌های شایان ذکری برای گفتن دارد.

صالحی امیری(مدیر کتابخانه ملی) نیز در این همایش با اشاره به اینکه مصرف فرهنگی ایران بسیار پایین است؛ گفت: مصرف فرهنگی ایران پایین‌تر از یک درصد است درحالیکه مصرف فرهنگی کشورهای درحال توسعه بین ۴ تا ۵ درصد است. عقل و منطق سه دهه گذشته بیانگر این واقعیت است که ذخایر نفتی؛ جایگاه فرهنگی ما را گسترش نداد و تنها به سمت اعتیاد و طلاق وغیره کشانده شد.

وی با بیان اینکه گمشده ایرانیان اخلاق و فرهنگ است؛ گفت: یکی از چیزهایی که می‌تواند فرهنگ را در جامعه احیا کند؛ رسانه است.

در پایان این مراسم؛ از جایزه دکتر فرهنگ رونمایی شد. اسعدی نیز در همین باره گفت: قرار بود جایزه امروز اهدا شود ولی به تقاضای برخی از دانشجویان دکترا و فوق لیسانس که ثبت نام نکرده بودند؛ تصمیم براین شد جایزه را در دی ماه اهدا کنیم و امروز فقط از آن رونمایی می‌شود. قابل توجه است که مهلت فرستادن مقاله و پایان‌نامه برای این جایزه تمدید شده است.

نخستین همایش بین‌المللی رسانه؛ امروز(۱۸ آبان) در کتابخانه ملی برگزار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز