مدیرعامل شرکت آبفا استان خبرداد؛
تمام شهرها و روستاهای فارس تحت پوشش سامانه ارتباط با مشتریان قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آبفا فارس که پیش از این زمان برخورداری شهرها و روستاهای استان از سامانه ارتباط با مشتریان(سامانه 122) را حداکثر تا پایان دی ماه اعلام کرده بود، از انجام کامل این فرایند، بسیار زودتر از موعد مقرر خبر داد.
به گزارش ایلنا، علی شبانی با اشاره به گستردگی استان فارس و خدمترسانی به ۱۲۲ شهر و بالغبر ۲هزار و ٢٠٠روستا گفت: بهمحض آغاز مسئولیت در شرکت آب و فاضلاب فارس و باتوجهبه اینکه تنها ۱۹ شهرستان استان تحت پوشش اقدامات فوریتمحور مرکز ارتباط با مشتریان (سامانه ١٢٢) بود، الزام شد در کوتاهترین زمان ممکن سراسر استان زیر پوشش این مرکز قرار گیرد.
وی اظهار کرد: باتوجهبه رویکرد جدید شرکت مبنی بر ارائه خدمات بهنگام و باکیفیت به مشترکین، مقرر شد تا در پرتو تلاش مضاعف، تا انتهای دیماه امسال این مهم محقق شود و تمامی اقدامات خدماتی و فوریت محور در سراسر استان برقرار شود که پروژه مزبور بسیار زودتر از موعد مقرر به بهرهبرداری رسید.
شبانی افزود: مرکز ارتباط با مشتریان (CRM) دارای سامانهای است که بهمنظور پاسخگویی به کلیه نیازهای خدماتی و فوریت محور مشترکین اهم از اعلام حوادث و اتفاقات حوزه آب، فاضلاب و بهداشت، همچنین درخواستهای مشترکین، شکایت، انتقادات و پیشنهادات تعریف شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا فارس ادامه داد: این مرکز از سامانه پاسخگویی خودکار (IVR) در جهت اعلام قطع آب، راهنمایی مشترکین، دریافت درخواستهای مشترکین، گرفتن وقت ملاقات از مدیرعامل و معاونین، شکایات، پیشنهادات و انتقادات نیز بهره میبرد.
وی یادآور شد: مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان در ابتدای آبان ماه سالجاری کلیه شهرها و روستاهای استان فارس را تحت پوشش خدمات این مرکز درآورده است؛ همچنین کلیه اقدامات فوریت محور و خدمات محور به مشترکین تحت پوشش و مشتریان این مرکز ارائه میشود.
شبانی درخصوص عملکرد این مرکز نیز گفت: این مرکز از ابتدای آبان ماه تا پانزدهم دی ماه سالجاری پاسخگوی بیش از ٢١ هزار تماس از مشترکین بوده است که از این تعداد ١٨ هزار و ٦٣٨ تماس از طریق پاسخگویی مستقیم اپراتورها و ٢ هزار تماس از طریق پاسخگویی خودکار (IVR) انجام پذیرفته است.
رئیس هیات مدیره شرکت آبفا فارس درخصوص موضوع تماسها هم اظهار کرد: در دوره مذکور ٢٣٧ مورد قطعی آب از سوی امور آبفا شهرستانهای فارس به مرکز ارتباط با مشتریان گزارش گردیده که از طریق IVR به اطلاع مشترکین رسانده شده است.
وی گفت: عمده تماسهای مشترکین با این مرکز، فوریت محور و به ترتیب مربوط به اعلام نشتی انشعابات و شکستگی در شبکه توزیع بوده و بیشترین تعداد حوادث و اتفاقات آب در بین شهرهای استان نیز مربوط به شهرهای جهرم، نورآباد و مرودشت بوده است.
شبانی تصریح کرد: تعداد کل حوادث و اتفاقات آب در استان فارس از ابتدای آبان ماه تا پانزدهم دی ماه سالجاری بیش از پنج هزار و ۵٠٠ فقره بوده و بیشترین تعداد حوادث به تفکیک نوع، مربوط به اتفاقات انشعابات، شبکه توزیع و خطوط انتقال بوده است.
مدیرعامل شرکت آبفا فارس درخصوص تعداد حوادث فاضلاب در شهرها و روستاهای منتفع از سیستم جمعآوری و دفع بهداشتی فاضلاب هم گفت: در بازهی زمانی یادشده، ١٩۵ فقره حوادث فاضلاب گزارش شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت آبفا فارس در پایان از مشترکین آب و فاضلاب سراسر استان خواست تا در راستای ارتقاء سطح خدمات، هرگونه اختلال در روند ارائهی خدمات آب و فاضلاب اعم از قطع آب، شکستگی خطوط انتقال یا شبکههای توزیع آب و همچنین کیفیت آب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ گزارش کنند.