خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر صدرا مطرح کرد؛

ضرورت تغییر سهمیه مناطق صدرا در آزمون سراسری به منطقه ۲

ضرورت تغییر سهمیه مناطق صدرا در آزمون سراسری به منطقه ۲
کد خبر : ۱۵۴۲۲۹۲

سالانه یکهزار دانش آموز به مجموعه آموزشی فعلی صدرا اضافه می‌شود

رییس کمیسیون های حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به پیگیری های انجام شده در موضوع استقرار آموزش و پرورش در صدرا گفت: یکی از دغدغه های مهم شورای اسلامی صدرا حضور آموزش و پرورش در این شهر بود و همه اعضا خودشان را یک فرهنگی می دانستند و برای محقق شدن آن تلاش کردند.

به گزارش ایلنا، خداکرم فیروزمند گفت: دو مدرسه ۱۸ کلاسه، یک مدرسه استثنایی در شیفت مخالف دبیرستان سعدی، و یک مدرسه خیّرساز در میدان انتظام با پیگیری های شورای شهر راه اندازی شد.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه صدرا پیش از این ذیل ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز اما بدون بهره‌مندی از امکانات متناسب آن، تعریف می‌شد، گفت: اولین درخواست ما این است که آموزش و پرورش صدرا تلاش کند این شهر در دسته بندی مناطق آزمون سراسری، منطقه ۲ محاسبه شود و از شمول منطقه یک که ناشی از قرار گرفتن در زیر مجموعه شیراز و امکانات آموزشی آن است، خارج شود تا دانش آموزان صدرا بتوانند رقابت عادلانه ای با شهرستان های منطقه ۲ داشته باشند نه کلانشهر هایی مانند شیراز.

وی به کمبودهای آموزشی صدرا پرداخت و گفت: لازمه داشتن یک سازمان قوی، داشتن زیر ساخت است. در شهر صدرا زمین با کاربری آموزشی کم نیست، که شناسایی این اراضی برای ایجاد زیرساخت های لازم آموزشی به همراهی شرکت عمران صدرا نیاز دارد.

فیروزمند تاکید کرد: در مجتمع های در دست ساخت اقدام ملی مسکن، از همین الان احداث مدرسه پیگیری شود تا پس از رفتن زیر بار جمعیت برای تأمین فضای آموزشی دچار مشکل نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا احداث اردوگاه تربیتی ویژه آموزش و پرورش و اردوگاه تربیتی کانون های فرهنگی تربیتی و قرآنی را از دیگر نیازهای اولویت دار شهر صدرا برای جمعیت دانش آموزی آن دانست.

فیروزمند با اشاره به فرسودگی مدارس و دو نوبته بودن تمام مدارس شهر صدرا تصریح کرد: اگر شهرداری در تعمیر و رنگ آمیزی و زیباسازی این مدارس در چند سال اخیر یاری نمی کرد، تقریبا کارآیی خود را از دست می دادند.

وی افزود: متاسفانه معلمان در شهر صدرا کاملا بی انگیزه هستند و همت اداره آموزش و پرورش صدرا را در بهبود شرایط می طلبد.

سالانه یک هزار دانش آموز به مجموعه آموزشی فعلی صدرا اضافه می‌شود 

هاشم عزیزی، عضو شورای اسلامی شهر صدرا نیز گفت: سالانه هزار دانش آموز به مجموعه آموزشی فعلی صدرا اضافه میشود که نیاز به سه مدرسه جدید دارد، به این معنی که اگر بخواهیم فقط وضعیت موجود را حفظ کنیم باید سالانه سه مدرسه احداث کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع می طلبد که آموزش و پرورش احداث مدارس جدید را از شرکت عمران شهر صدرا و سازمان نوسازی مدارس پیگیری کند.

عزیزی بر استفاده از نیروهای بومی در اداره آموزش و پرورش صدرا تاکید کرد و گفت: بومی گزینی دغدغه ای است که مردم از همه ادارات انتظار دارند و ما به عنوان نمایندگان مردم حتی از شرکت عمران هم این موضوع را خواسته ایم.

وی با تاکید بر اصل شایسته گزینی افزود: خواست ما این است که در یک فرصت برابر اگر شخصی شایستگی و توانمندی های همسان با یک فرد بومی صدرا داشت، اولویت بر بومی گزینی باشد‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز