خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

۲۰۰ برنامه متنوع در گراش برگزار می‌شود

۲۰۰ برنامه متنوع در گراش برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۱۳۵۰

فرماندار گراش بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و تببین سیره اخلاقی شهدا تاکید کرد و گفت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است.

به گزارش ایلنا، محمود طاهرزاده در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، به اهمیت برگزاری برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: امروز فضای جامعه نسبت به گذشته متفاوت است و باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌های نوآورانه داشت.

وی دفاع مقدس را بخش جدایی‌ناپذیر از تاریخ ایران اسلامی دانست و افزود: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در برابر دشمنان است که اجازه ندادند حتی ذره‌ای از خاک میهن به خطر بیفتد.

فرماندار گراش با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای گرامیداشت دفاع مقدس استفاده کرد، افزود: اگر می‌خواهیم راه انقلاب و خدمت به مردم را به درستی طی کنیم، نیازمند احیا ارزش ها و مراجعه به فرهنگ ناب دفاع مقدس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پایه اصلی در دفاع مقدس حضور چشمگیر مردم است، تصریح کرد: دشمنان با نقشه‌های شوم استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، توطئه‌های گروهک‌های ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور و همچنین فتنه‌های بعد از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، برای ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده‌اند.

۲۰۰ برنامه متنوع در گراش برگزار می‌شود

 طاهرزاده با اشاره به حضور درخشان مردم و رزمندگان گراش در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس، اضافه کرد: ایثار، استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رزمندگان در همه عرصه‌ها مهمترین عامل ناکامی و شکست دشمنان در این مدت بوده است.

وی به اهمیت همکاری مردم، ادارات و نهادها در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان تاکید کرد و افزود: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری مناسبت ها به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی همچنین بر ضرورت اجرای جلوه های بصری و تغییرات ظاهری شهر متناسب با شانیت دفاع مقدس تاکید کرد.

امام جمعه گراش با بیان اینکه هفته دفاع مقدس باید همگانی شود، اظهار داشت: نسل جوان از بسیاری ارزش های دوران دفاع مقدس بی اطلاع هستند که باید با این فرهنگ آشنا شود.

حجت السلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش پور با اشاره به تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، شعار هفته دفاع مقدس امسال را"دفاع از مردم مظلوم غزه و برائت از مشرکان" عنوان کرد و گفت: در جلسه ائمه جمعه جنوب استان قضیه فلسطین و مظلومیت غزه به عنوان عامل محوری وحدت در جهان اسلام مطرح و عنوان دفاع از مردم غزه برای شعار امسال هفته دفاع مقدس انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس فصلی با عظمت از فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: انشالله همه ما بتوانیم در این ایام مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش نیز در این جلسه با تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی توسط پایگاه های بسیج، مدارس و ادارات و نهادهای مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود.

سرهنگ سید یاسر موسوی افزود: همزمان با اول مهرماه زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر شهرستان با حضور مسئولین و پیشکسوتان رزمنده به صدا در می‌آید و راویان دفاع مقدس نیز به تبیین و روایت گری رشادت‌های رزمندگان می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس به عنوان 《در راه فتح قله ایم》 نامگذاری شده است، اضافه کرد: دیدار با ائمه جمعه گراش و ارد، برگزاری صبحگاه مشترک یگان های حافظ امنیت، گلباران، زیارت و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، فضاسازی محیطی، تزیین معابر و ورودی ادارات به تصاویر شهدا، نشست های بصیرتی و هادی های سیاسی، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، برگزاری یادواره‌های شهدا در قالب آبروی محله‌، تجلیل از پدران، مادران و همسران شهدا، پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برپایی نمایشگاه دستاورد های نیروهای مسلح و ادوات و صلاح‌های سبک و سنگین، اردوی راهیان پیشرفت، برگزاری رژه‌ی موتوری و خودرویی با حضور اقشار مختلف مردم، سرکشی و تکریم از خانواده معظم شهدا، تولید محتوای فرهنگی و تبیینی در سطح فضای مجازی، آیین مهمانی لاله‌ها و اعزام راویان به مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات سطح شهرستان، برگزاری اردوی جهادی در روستاها و محلات کم برخوردار، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان و حضور در نماز وحدت آفرین جمعه از دیگر برنامه‌های شاخص سپاه گراش در این هفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز