خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز مطرح کرد؛

یک ساعت قطعی برق 7 تا 8 ساعت قطعی آب را به دنبال دارد/ احداث خط سوم آبرسانی به شهرستان شیراز دنبال می شود

یک ساعت قطعی برق 7 تا 8 ساعت قطعی آب را به دنبال دارد/ احداث خط سوم آبرسانی به شهرستان شیراز دنبال می شود
کد خبر : ۱۵۲۲۸۷۷

سیر صعودی جمعیت در آینده شهر صدرا را با کمبود آب مواجه می کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه با توجه به سیر صعودی جمعیت مشکل کمبود آب در آینده نیز گریبانگیر شهر صدرا خواهد شد، گفت: یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده، احداث خط سوم آبرسانی به شهرستان شیراز است که به تولی‌گری آب منطقه‌ای دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهمن بهروزی امروز سه‌شنبه 6 شهریور در یک نشست خبری، تشریح کرد: در روزهای ابتدایی تابستان امسال به دلیل خارج شدن 4 حلقه چاه آهکی، بخشی از مشترکان شهرجدید صدرا با کم آبی و بی آبی مواجه شدند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز شهر جدید صدرا، متناسب با رشد سریع جمعیت آن، ارتقا و توسعه نداشته است؛ این شهر قرار بود در یک افق مشخص پذیرای حدود 520 هزار نفر باشد، اما بسیار سریعتر از زمان پیش‌بینی شده با رشد جمعیت ساکن روبرو بوده و اکنون حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز به مشکلات 2 ماهه گذشته در تامین آب بخشی از شهرجدید صدرا پرداخت و یادآور شد: برخی از مجتمع‌های آپارتمانی در صدرا، فاقد مخازن ذخیره آب مورد نیاز است و یکی از راهکارهای مد نظر استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز باغ‌شهری‌ها و فضای سبز شهری است که به جد پیگیری می‌شود.

بهروزی  با بیان اینکه طی یکسال گذشته حداقل 10 هزار خانوار به جمعیت صدرا اضافه شده است، افزود: البته مشکل کم آبی و بی‌آبی صدرا، علیرغم تمام مصائب و دشواری‌هایی که برای ساکنان این شهر داشت، منجر به هم‌افزایی برای اجرای برنامه‌هایی شد که تا حدودی نگرانی از تامین آب مورد نیاز چند سال آتی را کاهش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز حمایت دستگاه‌های مختلف در رفع بحران آبی شهر صدرا را اقدام جهادی توصیف کرد و گفت: اجرای سه خط لوله، تجهیز ایستگاه پمپاژ در حالی ظرف مدت زمانی کوتاه عملیاتی شد که تاکنون کمتر از 5 درصد کل اعتبارات آبفا تخصیص یافته است.

یک ساعت قطعی برق 7 تا 8 ساعت قطعی آب را به دنبال دارد

وی با بیان اینکه شرکت آبفا، متولی توزیع آب است گفت: برای تامین آب مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای هر فرد به منابع آبی سالم و پایدار، همکاری چند دستگاه ضرورت دارد که آبفا نیز یکی از آنهاست.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز تاکید کرد: یکی از زیرساخت‌های اصلی در تامین و توزیع آب را شبکه برق برای جبران کم آبی و بی آبی ناشی از یک ساعت قطع برق 7تا 8 ساعت قطعی آب را به دنبال دارد تا مجددا مخازن و شبکه به حالت تعادل و تراز برگردد.

وی گفت: آبفا شیراز در سال 205 میلیون مترمکعب آب برای 960 هزار مشترک تامین و توزیع می‌کند.

بهروزی با بیان اینکه سهم پیش بینی شده شهرستان شیراز از خط دوم انتقال آب سد درودزن، 3 هزارلیتر برثانیه بوده است، یادآور شد: از مجموع این حجم آب، 500 لیتر سهم شهر صدرا، حدود 100 لیتر سهم بیضاء و مابقی نیز سهم شیراز است. اما هم‌اکنون حدود نیمی از این میزان به آبفا تحویل می‌شود.

برگزاری مزایده واگذاری پساب به بخش خصوصی

بهروزی به برگزاری مزایده برای واگذاری پساب به بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذار در این مزایده شرکت کرده که در مرحله ارزیابی است و امیدواریم با نهایی شدن کار، آب مورد نیاز متقاضیانی نظیر پالایشگاه شیراز و ... تامین شود.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز با بیان اینکه از امسال نصب کنتور هوشمند برای مشترکان الزامی شده است، گفت: بخشی از آب مورد نیاز از حدود 260 حلقه چاه تامین می‌شود؛ تا قبل از خردادماه امسال بیش از 2 هزار لیتر برثانیه عدم برداشت از این منابع زیرزمینی داشتیم و طی هفته‌های آتی برداشت از 40 تا 50 درصد این منابع، متوقف خواهد شد.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: از ابتدای سال تاکنون 3187فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی‌شده است  که 2448فقره آن تبدیل به مجاز شده است و به عبارتی  77درصد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی‌شده در این دوره، به مجاز تبدیل‌شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز