خبرگزاری کار ایران

با کشف و امحای ماینرهای غیر مجاز در شیراز؛

امسال بیش از یک میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه برق بازگشت

امسال بیش از یک میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه برق بازگشت
کد خبر : ۱۴۹۹۹۳۹

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با ارائه آماری از کشفیات دستگاه های استخراج رمز ارز در سال گذشته،گفت: با تعامل و هم افزایی نیروهای انتظامی و قضایی و استفاده از گزارش های مردمی سال گذشته 32 مرکز استخراج رمز ارز در حوزه مسوولیت شرکت توزیع برق شیراز کشف شد.

به گزارش ایلنا، محمد حضرتی افزود: این مراکز بصورت غیر مجاز به استخراج رمز ارز مبادرت می ورزیدند ، مجموع دستگاه های کشف شده در این مراکز بیش از 316 دستگاه ماینر بوده و انرژی بازگشتی محاسبه شده از کشف این دستگاه ها معادل یک میلیون کیلووات ساعت و بالغ بر 25 میلیارد ریال است.

وی در ادامه گزارشی از کشفیات ماینرها در سه ماهه نخست سال جاری ارائه داد و عنوان کرد: در این مدت نیز 28 مرکز استخراج رمز ارز در قالب 276 دستگاه کشف شد ، انرژی برگشتی این دستگاه ها نیز معادل 3 میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت و بالغ بر 125 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی به افرادی که تمایل به استخراج رمز ارز دارند توصیه کرد همه مراحل قانونی برای استخراج را با اخذ مجوزهای قانونی سپری کنند، استخراج رمز ارز به صورت قانونی موجب می شود که حقی از جامعه ما ضایع نشود ، به شبکه برق آسیب وارد نگردد و برق مطمئن و پایدار نیز برای جامعه تأمین شود.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع برق شیراز  افزود: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاه های امنیتی و انتظامی مشمول دریافت پاداش و حق کشف است و این امر از ۲۲ اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز ادامه داد:پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و در بخش ثبت گزارش رمز ارز غیر مجاز اقدام کنند.

حضرتی با اشاره به افزایش ۲ برابری سقف پاداش کشف ماینر غیر مجاز در دستگاه های دولتی ادامه داد: مرحله نخست پاداش ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیر مجاز است که تا سقف ۲۵ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیر مجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیر مجاز در مراکز دولتی و غیر دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ۱۵ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت:به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده کنند، جرایم سنگینی تا بیش از 100 برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است و ماینرهایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع برق شیراز، حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیر مجاز را از الزام های مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و ادامه داد: معرفی ماینرهای غیر مجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می کند و نقش به سزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز