خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان خبرداد؛

راه اندازی خوشه صنعتی سنگ نی ریز به عنوان هشتمین خوشه فارس

راه اندازی خوشه صنعتی سنگ نی ریز به عنوان هشتمین خوشه فارس
کد خبر : ۱۴۹۹۵۷۷

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: توسعه خوشه‌های صنعتی از بستر‌های مهم تحقق جهش تولید با مشارکت مردم محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای که همزمان با دهه تولید و تجارت برگزار شد با انتخاب عامل توسعه، فعالیت خوشه صنعتی سنگ نی ریز به عنوان هشتمین خوشه استان فارس آغاز شد.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی از بستر‌های مهم تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است گفت: تمامی مراحل توسعه خوشه صنعتی با مشارکت ذینفعان و تولیدکنندگان پیش می‌رود و نقش دولت در این زمینه حمایتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان نی‌ریز در شرق این استان گفت: راه‌اندازی پروژه "خوشه سنگ نی‌ریز" می‌تواند تحول مناسبی در حوزه‌های بازاریابی و فروش، صادرات، ارتقای تکنولوژی و افزایش تعامل و همکاری بیشتر بین ذینفعان با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای فراهم کند.

وی با اشاره وجود ۲۵ معدن سنگ چینی با درجه خلوص بالا در این شهرستان، فعالیت شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به عنوان یکی از مهمترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه ادامه داد: استقرار و فعالیت ۱۵۰ واحد مرتبط با سنگ بری و فرآوری سنگ با اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۱۳ میلیون متر مربع سنگ فراوری شده در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه آن در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است و به همین دلیل نیز رایجاد و توسعه این خوشه صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد:در مجموع در محدوده جغرافیایی شهرستان نی ریز با احتساب واحد‌های خارج از شهرک صنعتی سنگ، ۱۷۷ واحد سنگبری به فعالیت می‌پردازند که این موضوع بستر مهمی را برای رشد شاخص‌های تولید و صادرات فراهم کرده و خوشه صنعتی می‌تواند هم افزایی لازم را برای تحقق اهداف توسعه‌ای فراهم کند.

عظیمی از دیگر اهداف راه‌اندازی خوشه سنگ را حمایت از فعالان بخش فراوری سنگ و سنگبری‌ها در حوزه‌های برندسازی و ارتقا کیفیت محصولات اعلام و اضافه کرد: واحد‌های عضو خوشه‌های صنعتی از طریق همکاری و استفاده از مناسب از فرصت‌های موجود و مقابله با تهدید‌های مشترک به افزایش بهره وری منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز