خبرگزاری کار ایران

در استان فارس صورت گرفت؛

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز
کد خبر : ۱۳۷۸۳۷۰

جهش عمرانی کلانشهر شیراز با آغاز عملیات اجرایی ایمنی سازی، بهسازی و اصلاح ایرادات کمربندی جنوبی شیراز و همزمان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه دیگر وارد دهمین مرحله شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز  در محل کمربندی جنوبی و آغاز عملیات ایمنی سازی، بهسازی و... این محدوده با اشاره به اینکه شورای شهر شیراز از سال گذشته جهش عمرانی را تعریف و مصوب کرد و علاوه بر این بین شهرداری و شورا جهش آسفالت مطرح شد که ظرف ۲ سال معابر کم عرض آسفالت شود بیان کرد: این دو جهش اهمیت زیادی دارد و  در دهمین مرحله ۲۶ پروژه عمرانی، خدماتی، بهسازی و... افتتاح و یا عملیات عمرانی آن آغاز می شود.  

محمدحسن اسدی با اشاره به وضعیت نابسامان کمربندی جنوبی از جهت ایمنی، آسفالت، رفوژ، ورودی و خروجی و... گفت:  اگرچه رفع ایرادات و ایمن سازی این محدوده از  وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما با احساس مسئولیت شورا و شهرداری و مصوبه شورا؛ شهرداری مسیر ۱۸ کیلومتری را در دست گرفته است و مابقی تا ۴۲ کیلومتر برعهده راه و شهرسازی است.

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز

وی افزود: ۲ تقاطع را باید وزارت راه و شهرسازی اجرا کند و درحالی آگهی مناقصه برگزار شده است اما به گفته راه و شهرسازی این پروژه متقاضی از سوی پیمانکار نداشته است.

اسدی خاطرنشان کرد: این مطالبه را داریم که سریعتر مناقصه این دو تقاطع انجام شود تا کار همزمان پیش رود.

شهردار شیراز با بیان اینکه در دوره ششم بودجه شهرداری ظرف یک سال ۳۰۰ درصد افزایش و تعداد پروژه‌ها بیشتر شده است، ابراز کرد: از این جهت شیفت شب را برای پروژه‌ها آغاز کردیم و هر هفته بازدید شبانه داریم.

اسدی با اشاره دیگر پروژه ها مانند تعریض پل سلمان فارسی (پل پیرنیا)، لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در دروازه قرآن گفت: این لوله گذاری ۴۰ میلیارد هزینه دارد و در همین روزهای آینده شروع و ترافیک سنگینی دارد و همچنین در کلبه سعدی نیز به دلیل مترو مسایل ترافیکی داریم و از مردم در این زمینه درخواست صبوری و  همراهی داریم.

وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در کمربندی جنوبی عمل کند 

رئیس شورای شهر شیراز نیز با ابراز گله مندی از وزارت راه و شهرسازی در عمل به تعهدات تود در کمربندی جنوبی گفت: در کمربندی جنوبی شهرداری در حالی که جز وظایفش نبوده است ورود کرد و اگر قرار باشد کمربندی شرق را هم شهرداری بسازد در حالی که جز وظایف وزارت راه است باید این وزارتخانه روشن و با صراحت موضع خود را اعلام کند.

مهدی طاهری با اشاره به دیگر کلانشهر  مانند اصفهان و سرعت ایجاد و تکمیل چندین کمربندی در این شهر بیان کرد: در حالی رینگ‌های چندین کمربندی در این کلانشهر و دیگر شهرهای بزرگ با سرعت ساخته می شود که شیراز هنوز یک کمربندی هم ندارد.

وی با بیان اینکه کمربند جنوبی شیراز قتلگاه شده است و کسی پاسخگو نیست، ابراز کرد: ساماندهی ۱۸ کیلومتر مسیر را  شهرداری پذیرفت و باید ۲ تقاطعی که وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده است برای ساخت آن اقدام کند.

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز

وی با اشاره به اینکه این مسیر کمربندی است نه گذر شهری، خاطرنشان کرد: در گذر شهری حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر است و چیزی بالاتر از جان مردم نیست و با ان نمی شود شوخی کرد.

طاهری با اشاره به دو تقاطع احمدبن موسی و نواب که شهرداری شیراز در محدوده کمربندی جنوبی انجام می دهد، عنوان کرد: این دو پروژه در کل تقاطع های کلانشهر های کشور بی نظیر است و میزان تملک این تقاطع و اطراف بالا است.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: پیمانکاران زیادی هستند اما اینکه در مناقصه وزارت راه و شهرسازی شرکت نکردند به دلیل این است که می دانند بودجه ای نیست و  دولت باید برای این پروژه بودجه اختصاص دهد.

طاهری تاکید کرد: جان مردم شیراز کم ارزش دیده نشود و بعد از دو دهه نه تنها هنوز کار پیش نرفته است که با شعار و ابراز امیدواری هم پیش نمی رود.

به گفته وی شهرداری شیراز با جسارت و شجاعت در این پروژه ورود کرد و امید است زودتر از برنامه زمانبندی پیش رود و در کنار آن فضای سبز و منظر این محور دیده شود.

بهسازی و ایمن سازی کمربندی جنوب در سه فاز زمان بندی انجام می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به پروژه مجتمع تفریحی و اقامتی کوهستانی دراک گفت: این پروژه در ابتدای بهمن ماه سال گذشته به پایان رسیده بود و شامل۳۲ واحد اقامتی، رستوران، فضای تفریحی و  گردش و مسیر ۱.۵ کیلومتری برای دسترسی به این مسیر است.

محمد امین به بهسازی و ایمن سازی کمربند جنوبی شیراز اشاره و گفت: این روند در مدت زمان مشخص و در برنامه زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه اصلاح آسفالت کمربندی یکی از مشکلات عمده است به تصادفات بالای این محور اشاره و بیان کرد: خط کشی مسیر، اصول ترافیکی و نظم که این محور فاقد این اصول است از مواردی است که باید درنظر گرفته شود.

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز

امین خاطرنشان کرد: انسداد و مسدود کردن مسیرهایی که وارد کمربندی می‌شود اقدام دیگری است و تعدادی از این مسیرها باید مسدود شود.

وی با اشاره به اصلاح و تکمیل روشنایی، اجرای محدود کننده گارد ریل، نیوجرسی و ... گفت: این اقدامات برای ایمنی وجلوگیری از واژگونی خودروها است تا از ورود خودروها از مسیرهای دیگر جلوگیری شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: ساماندهی، ایمنی دورگردها به صورت شهری مدنظر است و در  ظرف زمانی۶ ماه در قالب اقدامات کوتاه مدت انجام می شود.

امین با بیان اینکه ساخت تقاطع غیر همسطح  از اقدامات میان مدت است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته  عملیات اجرایی پل روگذر احمدبن موسی و تقاطع نواب صفوی آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد دارد و جلوتر از توافق هستیم.

وی گفت: تکمیل لوپ ها و احداث لوپ های جایگزین و مورد نیاز از دیگر اقداماتی است که باید در محدوده کمربندی انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه کمربندی جنوب به عنوان شریان اصلی با استاندارد لازم باید تکمیل شود، بیان کرد: محدود کردن برخی از مسیرهای منتهی به کمربندی توسط شهرداران مناطق انجام شده است  و همچنین طراحی دو تقاطع غیر همسطح نیز طراحی شده است و مجوزها اخذ و طرح آن به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

آغاز عملیات مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی توسط شهرداری شیراز

نصب بیش از ۲ هزار تابلو راهنمای مسیر و راهنمایی و رانندگی در کمربندی جنوبی 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه براساس اعلام پلیس راهور سه عامل اصلی تصادف در کمربندی عدم توجه به جلو، تجاوز از سرعت و عدم توانایی کنترل خودرو است بیان کرد: برهمین اساس در مرکز کنترل ترافیک شهرداری و با همکاری پلیس اقداماتی بزای کمربندی جنوبی در نظر گرفته شده است.

هادی شه دوست گفت:  ۲هزار تابلو انتظامی و راهنمایی و رانندگی،  یک هزار متر مربع تابلو راهنمای مسیر،  ۸ سامانه پایش تصویری ثبت تخلف سرعت و ۱۵ سامانه تصویری نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ نقطه اتصال شهرک ها و کمربندی توسط شهرداری های مناطق ۴ و ۹ اصلاح می شود ، عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل و ترافیک هزینه می شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: امسال سال اتفاق بزرگ در حوزه حمل و نقل است و خرید بیش از ۵۰۰ دستگوه اتوبوس، ۷۵ میدل باس، اجرای خط تندرو بی ارتی شمالغرب، هدشمندسازی پارکینگ ها و ... است. شه دوست افزود: در ۲۰ تقاطع شهر شیراز سامانه ناظر تقاطع اجرا می شود و ۳ پروژه هوشمندسازی محدوده کم آلاینده سامانهlez داریم که پیمانکار انتخاب شده است و براین اساس تردد خودروحمل بار در محدوده ترافیکی رصد و طرح های ترافیکی با این پروژه انجام می شود.

توسعه عدالت شهری با اجرای پروژه ها دیده شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه از سال ۸۳ کمربندی جنوبی با تفاهم نامه های مختلف مسایل ان بیشتر شد، بیان کرد: این محور به عنوان یکی از محورهای پرتصادف کشور تلقی می‌شود.

علی اکبر سلطانی خاطرنشان کرد: بخش هایی از تفاهم نامه مانند کلنگ زن تقاطع غیر همسطح سفیر و قائم که روی زمین مانده است باید توسط راه و شهرسازی انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه عدالت شهری در شیراز گفت: باید در بحث های عمرانی این مهم دیده شود و در بحث آسفالت کوچه های خاکی نیز اقدام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز