خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز خبرداد؛

راه اندازی باغ مهربانو در تمام مناطق شیراز

راه اندازی باغ مهربانو در تمام مناطق شیراز
کد خبر : ۱۳۳۲۵۱۲

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز از افتتاح باغ مهربانو منطقه ۱۱ همزمان با روز شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، افسانه خواست خدایی در نشست خبری گفت: دیگر باغ مهربانوها نیز مکان یابی و بودجه آن در اختیار شهرداران مناطق قرار داده شده است و به زودی در تمامی مناطق شاهد راه اندازی این باغات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دسترسی بانوان به فضای تفریحی و رفاهی اولویت موضوعی است که باید در همه محلات و مناطق مدنظر  باشد‌ و شاهد باغات بانوان در دوره در مناطق ۱۱ گانه باشیم، عنوان کرد:مجموعه اول باغ بانوان با بهسازی و باطراحی یک مجموعه  در باغ مهربانو منطقه ۶ انجام شد که در مرحله برون سپاری است تا در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

خواست خدایی با اشاره به اینکه سیاست گذاری کمیته بانوان براین اساس است که این باغات فضای نشاط ورزش و تعالی و حتی اشتغال بانوان باشد، یادآور شد: بانوان راغب هستند در فضایی باشند که بتوانند ورزش و تفریح داشته باشند و این بستر در باغات بانوان فراهم است.

خواست خدایی با اشاره به اینکه در طرح باغ مهربانو سیاست گذاری شورا افزایش سرانه دسترسی به فضای سبز نبوده است؛ ابراز کرد: هدف دسترسی محلی به این مجموعه ها بوده است و حداقل و ممکن است منطقه ای به دلیل تراکم جمعیت و فضایی که دارد یک یا دو باغ را تحت پوشش قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید شده است که برای این باغات ورودی دریافت نشود و بحث درآمد زایی نداریم و برای اشتغال زایی غرفه ها و نمایشگاه های فصلی دیده شده است.

راه اندازی باغ مهربانو در تمام مناطق شیراز

اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار در مناطق مختلف شهر شیراز

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز با اشاره به اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار به عنوان ملاک عمل سیاست گذاری در کمیسیون های مختلف شورا گفت: معتقدم که این بانوان نیاز به حمایت از مجموعه های دولتی و غیردولتی در راستای اشتغالزایی دارند تا به شکل سازمان یافته و مستمر باشد.

خواست خدایی افزود: در مناطق مختلف سعی در ایجاد اشتغالزایی برای بانوان داریم و همه مناطق مدنظر نیست بلکه به تناسب نیاز هر محله و منطقه فضای اشتغالزایی ایجاد می کنیم.

خواست خدایی با بیان اینکه دسترسی بانوان در محلات کمتر برخوردار برای ما بسیار اهمیت دارد که بتوانند از این فضاها استفاده کنند، تصریح کرد:درحال حاضر ۱۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار با همکاری ویژه مجموعه سپاه پاسداران، قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی، سپاه بقیه الله و دو مجموعه کارآفرین توسط کمیته خانواده و بانوان فعالیت دارند و مجموعه های دیگر نیز درحال برنامه ریزی است.

 تدوین لایحه توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغالزایی

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز همچنین از تدوین لایحه توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغالزایی با همکاری سازمان میادین خبرداد و عنوان کرد:  توسط سازمان میادین در مناطقی که عبور و مرور مردم زیاد است محصولات و تولیدات خانگی و اشتغالزایی خانگی عرضه می شود و از ظرفیت بانوان هنرمند در این غرفه های دائمی استفاده خواهد شد.

خواست خدایی با اشاره به برنامه ریزی ها در حوزه بانوان در سال ۱۴۰۲ گفت: ایجاد آموزش ایمنی و آتش نشانی بانوان در محلات را داریم  که این ظرفیت وجود دارد و باتوجه به اینکه کمیته خانواده و بانوان جلساتی با مجموعه آتش نشانی و ستاد بحران برگزار کرد طرح تهیه و چندین دوره آموزشی طی شده و سنجش صورت گرفته است و خروجی آن مطلوب بوده است.

به گفته وی در ۱۷۰ محله سطح شهر به تناسب درخواست و جمعیت؛ آموزش ایمنی و آتش نشانی به صورت رایگان به بانوان داده می شود و در پایان گواهینامه مشترکی با آتش نشانی وسازمان حقوقی شهرداری ارائه خواهد شد.

وی به دیگر اقدامات پیش رو این کمیته اشاره و بیان کرد: در طرح یاقوت، ایجاد سالن ورزشی و مجموعه ورزشی ویژه بانوان نیز در ۱۱ منطقه شهرداری، اختصاص اعتبار به باغ مهربانو منطقه ۲،طراحی اردوگاه ها برای کودکان و نوجوانان سیاست گذاری شده است.

خواست خدایی با بیان اینکه شهر دوستدار خانواده نیز به شکل ویژه در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده است، عنوان کرد: در حوزه خانواده و بانوان باید بودجه و ردیف مستقل داشته باشیم اما تاکنون این موضوع رقم نخورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز