سهم بازار گروه سایپا 4.7 درصد رشد داشته است
قره یی گفت: از ابتدای سال 94 تا خردادماه سال جاری سهم بازار گروه سایپا 4.7 درصد رشد کرده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم که سهم بازار گروه سایپا را از 36.2 درصد در ابتدای سال 95 به 42 درصد در اسفند ماه سال جاری برسانیم و سهم بازار گروه سایپا در خرداد ماه سال جاری به 38.5 درصد رسیده است.
به گزارش ایلنا به نقل از سایپا نیوز، در نشست تحلیلی صنعت خودرو که به همت کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد، حسن قرهئی قائم مقام مرکز مطالعات و برنامهریزی استراتژیک گروه سایپا با اشاره به اینکه محصولات جدید گروه سایپا از سال 97 برروی پلتفرم جدید به بازار عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری 4 محصول جدید سایپا تجاری خواهد شد.
وی افزود: ساندرو جدید (کراس اور)، چانگانCS35، خودرو 212 (بر روی پلتفرم تیبا) و پادرا محصولات جدید گروه سایپا خواهند بود. همچنین با خودروسازان جهانی در حال مذاکره ایم، که مذاکره با سیتروئن به امضاء قرارداد نزدیک شده است.
قرهئی تصریح کرد: در حال حاضر بر روی دو پلت فرم جدید و مدرن SP1 و SP0 کار می کنیم و بازارهای هدف ما نیز کشورهای روسیه، ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه و حوزه CIS خواهند بود.
قره ئی گفت: در تولید ملی، پتانسیل افزایش سهم خودرو از 3.2 درصد به 5 درصد تولید ناخالص ملی را داریم. همچنین پیش بینی می شود، سرعت رشد فروش خودرو ادامه داشته باشد و با توجه به این وضعیت امکان رسیدن به بودجه هدف گزاری شده در گروه سایپا را داریم.
وی با اشاره به روند تولید گروه سایپا گفت: در مهرماه سال گذشته روند تولید گروه سایپا به کمترین میزان خود رسید ولی تولید روزانه از آن زمان تا تیرماه امسال، 161 درصد رشد داشته است. همچنین فروش و پیش فروش خودرو نیز بیش از این نسبت رشد داشته است.
قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا گفت: از ابتدای سال 94 تا خردادماه سال جاری سهم بازار گروه سایپا 4.7 درصد رشد کرده و برنامه داریم امسال سهم بازار را از 36.2 درصد در ابتدای سال 95 به 42 درصد در اسفند ماه سال جاری برسانیم و سهم بازار گروه سایپا در خرداد ماه سال جاری به 38.5 درصد رسیده است.
وی گفت: امسال قصد افزایش 42 درصدی تولید را داریم که تاکنون 19 درصد از آن را محقق کرده ایم که بیشترین رشد میزان تولید در کشور است و تا پایان سال هم قطعا به عدد 42 درصد خواهیم رسید. همچنین میزان فروش و پیش فروش محصولات در 4 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از 230 درصد رشد داشته است.
قرهئی افزود: گروه سایپا در سال جاری فروش صادراتی 34 هزار دستگاه و 20 میلیون دلار خدمات و قطعه یدکی را هدف گذاری کرده است.
قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا با اشاره به مطالعات گسترده در زمینه بازاریابی بین المللی در گروه سایپا از احداث سایت 20 هزار دستگاهی جوینت ونچر در الجزایر خبر داد و ضمن تشریح روند ادامه مذاکره با خودروسازان برتر جهانی گفت: در سال جاری قصد داریم در قالب جوینت ونچر گروه سایپا و رنو (رنو پارس) 80 هزار دستگاه از محصولات رنو را تولید و روانه بازار کنیم.
وی همچنین در ارتباط با تولید در شرکت جوینت ونچر سایپا و سیتروئن گفت: محصولات تولیدی این شرکت محصولات روز دنیا خواهد بود و دامنه قیمتی آنها بین 45 تا 120 میلیون تومان است. همچنین با شرکت نیسان و کیا نیز مذاکراتی برای برگشت به ایران انجام شده است.
وی در ادامه گفت: فروش قراردادهای جوینت ونچر که در قالب فروش سهام و سرمایه گذاری مشترک برای تولید محصولات جدید می باشد برای این شرکت آورده نقدی به همراه خواهد داشت.
قرهئی همچنین درباره بودجه سال 1395 شرکت گفت: در گروه سایپا برنامه تولید 530 هزار دستگاه و صادرات 34 هزار دستگاه را برای کسب سود 400 میلیارد تومانی وجود دارد.
قره یی در خصوص اضافه عرضه یا کمبود تقاضا بدلیل عدم توانایی خرید تصریح کرد: در خرداد و تیر ماه امسال ثبت نام ماهیانه به حدود 70 هزار دستگاه رسیده که بسیار مناسب بوده است و بنظر می رسد در صنعت تقاضای نهفته وجود دارد اما بدلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی مردم قدرت خرید ندارند و در سال جاری با تداوم روند کاهش نرخ سود سپرده بانکی این مشکل برطرف خواهد شد.