عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:
دولت میتوانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافتهای فرسوده را در اولویت قرار دهد
اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافتهای فرسوده سوق داده میشد، بخش عمدهای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلانشهری مانند تهران، حل و فصل میشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر قادری؛ عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در حاشیه نشست «نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری در شرایط پساتحریم»، به موضوع جایگاه اقتصاد شهری در بسته خروج از رکود پرداخت و گفت: متأسفانه ظرفیتهای اقتصاد شهری در این بسته، مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه دولت به جای اختصاص وام 25 میلیون تومانی با سود مناسب 16 درصد به خودروسازان میتوانست وضعیت مسکن شهری را سر و سامان بدهد، ادامه داد: نکته اینجاست که ورود این حجم از خودرو به طور یکجا در سطح کلان شهرها میتواند چالشهایی همچون ترافیک و افزایش آلودگی هوا را تشدید کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر ما بهتر بود دولت این حجم از نقدینگی را صرف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی میکرد، یادآور شد: متأسفانه این ناوگان در سطح کشور، وضعیت مناسبی ندارد و همین عامل، چالشهای متعددی را در فضای شهری پدید آورده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به غیر از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی بافتهای فرسوده نیز میتوانست گزینه مناسبتری به جای خودروسازان باشد، گفت: اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافتهای فرسوده سوق داده میشد، بخش عمدهای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلانشهری مانند تهران، حل و فصل میشد.